مدیران ایران‌خودرو در گفتگو با رسانه‌های مختلف، از عرضه کراس‌اوور ری‌را در تیرماه 1403 خبر داده‌اند. این خودرو جایگزین ایرانیزه برای پژو 2008 به حساب می‌آید و پرچمدار محصولات داخلی ایران‌خودرو خواهد ب...

مدیران ایران‌خودرو در گفتگو با رسانه‌های مختلف، از عرضه کراس‌اوور ری‌را در تیرماه 1403 خبر داده‌اند. این خودرو جایگزین ایرانیزه برای پژو 2008 به حساب می‌آید و پرچمدار محصولات داخلی ایران‌خودرو خواهد بود. ایکو ری‌را پس از عرضه در بازار داخلی، رقیبی برای کراس‌اوورهای جمع‌وجور بازار نظیر ام‌وی‌ام X55 کراس، چانگان CS35، زوتی DL5 و تیگارد X35 خواهد بود.

// Wait for the DOM content to be fully loaded document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var targetElement = document.getElementById("digiad-9f021ca8ceb210361b673c009a749407"); var observer = new MutationObserver(function(mutationsList) { // Check each mutation in the list for(var mutation of mutationsList) { if (mutation.type === 'childList') { if (mutation.addedNodes.length > 0) { targetElement.style.minHeight = "152px"; } } } }); var config = { childList: true }; observer.observe(targetElement, config); });

ایران‌خودرو امیدوار است به لطف توانایی در تیراژ گسترده و عرضه انبوه به بازار، ایکو ریرا تمامی رقبایش را به راحتی در بازار شکست دهد. ایران‌خودرو در بهمن 1402، از راه‌اندازی خط تولید ایکو ریرا خبر داده بود. عرضه اولیه کراس‌اوور ایران‌خودرو نیز در ابتدا برای بهار 1403 وعده داده شده بود، اما اکنون به تیرماه و تابستان 1403 موکول شده است. رسانه‌های مختلف، قیمت ری‌را را در محدوده یک میلیارد و 100 الی یک میلیارد و 200 میلیون تومان تخمین زده‌اند. درصورتی‌که ایران‌خودرو کراس‌اوورش را با چنین قیمتی به بازار بفرستد، می‌توان گفت که دیگر مشتریان این شرکت برای خرید محصول هم‌قیمت یعنی هایما S5 رغبتی نخواهند داشت.

ایکو ری‌را، یک دنا پلاس قد بلند!

یکی از نقاط قوت و درعین‌حال نقاط ضعف ایکو ری‌را، پیشرانه آن است. این خودرو از نسل جدید موتور EF7 توربوشارژر بهره می‌برد که ایران‌خودرو آن را EFP نامیده است. این پیشرانه حداکثر 160 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. قدرت و گشتاور اعلامی این پیشرانه از موتورهای 1.5 لیتری نصب‌شده روی کراس‌اوورهای چینی بیشتر است؛ به همین دلیل انتظار داریم تا ریرا در بخش شتاب و کشش نسبت به چینی‌ها برتر ظاهر شود. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در ریرا بر عهده دارد. کراس‌اوور ایران‌خودرو تنها در تیپ دیفرانسیل جلو به تولید می‌رسد.

مشخصات فنی ری‌را با وجود رضایت‌بخش بودن، یک نقطه ضعف نیز محسوب می‌شوند. پیشرانه EF7‌ توربوشارژر همواره با مشکلات فنی مختلفی مواجه بوده است. علاوه‌برآن این پیشرانه روی خودروهای ارزان‌تری همچون دنا پلاس توربوشارژر نیز نصب شده است. بنابراین افرادی که علاقه‌مند به قدرت و شتاب هستند، می‌توانند با صرف هزینه کمتر دنا پلاس توربوشارژر دنده‌ای یا اتوماتیک را خریداری کنند. گیربکس نصب‌شده روی این خودرو نیز با تارا اتوماتیک و دناپلاس اتوماتیک مشترک است. این موضوع باعث خواهد شد تا ارزش خرید ریرا تا حدودی افت کند.

امکانات رفاهی و ایمنی وعده داده شده

ایران‌خودرو برای آن‌که ری‌را قابلیت رقابت با خودروهای چینی را داشته باشد، این کراس‌اوور را به انبوهی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی تجهیز کرده است.

صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، سنسور نور و باران، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، اتوهلد، شارژر بی‌سیم،‌ سانروف و نورپردازی کابین ازجمله امکانات ری‌را هستند. انتظار داریم تا محصول جدید ایران‌خودرو خارج از سامانه یکپارچه و در عرضه آزاد به مشتریان ارائه شود.

منبع : منبع