اپل گزارشی را در مورد اقدامات اپ استور و تلاش‌های آن برای حفظ امنیت کاربران منتشر کرده است که نشان می‌دهد این برنامه طی ۴ سال توانسته از ۷ میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری بالقوه جلوگیری کند. به گزارش س...

اپل گزارشی را در مورد اقدامات اپ استور و تلاش‌های آن برای حفظ امنیت کاربران منتشر کرده است که نشان می‌دهد این برنامه طی ۴ سال توانسته از ۷ میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری بالقوه جلوگیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چهارمین جلسه مربوط به گزارش تحلیلی پیشگیری از تراکنش‌های کلاهبرداری توسط اپل به اشتراک گذاشته شد. اپل در این گزارش ضمن صحبت در مورد قوانین اپ استور به نحوه حفاظت از کاربران در برابر برنامه‌های کلاهبرداری و همچنین اقدامات مربوط به مسائل امنیتی برای افزایش ایمنی کاربران پرداخته است.

طبق اعلام سایت رسمی اپل این شرکت در سال گذشته توانسته است از ۱.۸ میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری بالقوه جلوگیری کرده و حفاظت کاربران را افزایش دهد. این رقم مربوط به مسدودسازی تراکنش‌های کلاهبرداری در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ حدود ۷ میلیارد دلار بوده است. همچنین این شرکت حدود ۱۴ میلیون کارت اعتباری دزدیده شده را مسدود کرده و از انجام تراکنش‌های مالی بیش از ۳.۳ میلیون حساب جلوگیری کرده است.

طی سال گذشته حدود ۱.۷ میلیون برنامه در اپ استور به دلیل عدم رعایت استانداردهای این شرکت در حفظ حریم خصوصی مسدود و رد محتوا شدند. در این بین حساب حدود ۱۱۸ هزار توسعه دهنده نیز بسته شده که نسبت به سال قبل حدود ۴۲۸ هزار حساب کمتر بوده است. اپل طی تلاش‌های جدید خود برای جلوگیری از ایجاد حساب های جعلی باعث کاهش این رقم شد. همچنین حدود ۹۱ هزار توسعه دهنده به دلیل نگرانی‌های مربوط به کلاهبرداری توسط اپل امکان ثبت نام نداشته‌اند.

اپل طی این مدت اپلیکیشن‌های مربوط به خدمات مالی را که در آنها تلاش‌های پیچیده و مخرب برای کلاهبرداری از کاربران صورت گرفته شناسایی و حذف کرده است. به گفته اپل تعداد این اپلیکیشن‌ها حدود ۴۰ هزار عدد بوده است. همچنین حدود ۳۸ هزار برنامه به دلیل داشتن ویژگی‌های غیر مستند یا پنهان و ۳۷۵ هزار برنامه نیز به دلیل نقض حریم خصوصی توسط این شرکت مسدود شدند. اپل گزارش مورد نظر را به دنبال تغییرات ایجاد شده توسط اتحادیه اروپا منتشر کرده است.

منبع : منبع