پس از تعدیل گسترده نیرو و لغو محصولات، به نظر می‌رسد مایکروسافت دوباره به واقعیت ترکیبی علاقه‌مند شده است. گزارش های جدیدی وجود دارند که نشان می‌دهند مایکروسافت برای هدست واقعیت ترکیبی جدید خود، صدها...

پس از تعدیل گسترده نیرو و لغو محصولات، به نظر می‌رسد مایکروسافت دوباره به واقعیت ترکیبی علاقه‌مند شده است. گزارش های جدیدی وجود دارند که نشان می‌دهند مایکروسافت برای هدست واقعیت ترکیبی جدید خود، صدها هزار نمایشگر میکرو OLED سفارش داده است. گفته می‌شود این هدست بر روی مصرف محتوا مانند بازی و فیلم و نه متاورس تمرکز خواهد داشت. همچنین مایکروسافت در حال کار بر روی آوردن اپلیکیشن‌های کامل دسکتاپ ویندوز به واقعیت ترکیبی از طریق فضای ابری است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، گزارشی جدید از The Elec نشان داده است که مایکروسافت قرارداد جدیدی با سامسونگ امضا کرده است که در آن تولیدکننده نمایشگر کره‌ای صدها هزار نمایشگر میکرو OLED جدید را برای هدست واقعیت ترکیبی نسل بعدی که مایکروسافت در حال توسعه آن است، تامین خواهد کرد.

طبق این گزارش، یک مقام ناشناس در این صنعت می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی جدید مایکروسافت بر روی تجربه‌هایی مانند لذت بردن یا تماشای محتوا مانند بازی‌ها و فیلم‌ها و نه متاورس تمرکز خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد این دستگاه ممکن است بر روی مصرف‌کننده تمرکز داشته باشد، برخلاف خط هدست‌های HoloLens فعلی مایکروسافت که کمتر به کاربران نهایی در آن توجه شده است.

این خبر پس از چند سال آشفتگی برای بخش واقعیت ترکیبی مایکروسافت منتشر می‌شود. در سال ۲۰۲۲ گزارش شد که مایکروسافت برنامه‌های خود برای عرضه نسل سوم HoloLens را کنار گذاشته است و در دسامبر ۲۰۲۳ این شرکت اعلام کرد که پلتفرم ویندوز واقعیت ترکیبی در حال تعطیل شدن است.

با توجه به این موضوع، یک هدست واقعیت ترکیبی نسل بعدی از مایکروسافت چگونه خواهد بود؟ ثبت اختراعات اخیر مربوط به پتنت ها نشان می‌دهد که این شرکت در حال بررسی طراحی مشابه با اپل ویژن پرو است که دارای نمایشگرهای OLED و دوربین‌های عبوری برای شبیه‌سازی تجربیات واقعیت افزوده است.

 

پیشنهاد ویژه : کسب درآمد با بازی همستر
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

منبع : منبع