چشم‌ها را می‌توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین عضو در صورت دانست که در زیبایی نقش بسیار مهمی دارند و به همین دلیل مراقبت از سلامت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

چشم‌ها را می‌توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین عضو در صورت دانست که در زیبایی نقش بسیار مهمی دارند و به همین دلیل مراقبت از سلامت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. پوست اطراف چشم‌ها نسبت به سایر قسمت‌های بدن ظریف‌تر و نازک‌تر است؛ به همین دلیل در اثر افزایش سن و سایر عوامل اولین قسمت در صورت است که چین و چروک در آن پدید می‌آید. یکی از راه‌های درمان این مشکل جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی پلک است. این عمل یکی از مؤثرترین راه‌های درمان مشکلات مربوط به پلک است که معمولا به صورت سرپایی انجام شده و نتایج خوبی به دنبال دارد.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

با افزایش سن در انسان، پوست به صورت طبیعی کلاژن از دست می‌دهد که یکی از مهم‌ترین پروتئین‌ها به منظور حفظ خاصیت ارتجاعی پوست محسوب می‌شود. نتیجه از دست دادن کلاژن پوست، نمایان شدن خطوط ظریف و چین و چروک‌ها بر روی پوست صورت است که این موضوع در نواحی پلک و ابرو به دلیل نازک‌تر و ظریف‌تر بودن پوست این نواحی بیشتر دیده می‌شود.

این موضوع باعث می‌شود که با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست رفته رفته کمتر شود و نیروی کشش مداوم جاذبه نیز شرایطی را فراهم کند که پوست اضافی در پلک‌های بالا و پایین جمع شوند. علاوه بر این با افزایش سن، عضلاتی که نقش حمایت کننده از پلک‌ها را دارند ضعیف‌تر شده که نتیجه آن افتادگی پلک خواهد بود. این امکان وجود دارد که در بالا و پایین پلک‌ها چربی اضافه تجمع کرده و منجر به افتادگی ابروها و پلک‌های بالایی و پایینی شود. در برخی مواقع نیز در زیر پلک‌های پایینی کیسه‌های چربی به وجود می‌آید که باعث ایجاد توده و پف پلک می‌شود.

یکی از بهترین اقدامات در این شرایط به منظور رفع مشکلات ایجاد شده در پلک‌ها، بلفاروپلاستی یا جراحی پلک توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی است. جراحی پلک یک روش درمانی است که به منظور رفع پف پلک، پوست اضافه، چین و چروک و افتادگی پلک‌ها انجام می‌شود. در واقع این روش یک عمل زیبایی پلک است که برای جوان‌سازی چشم‌ها انجام می‌شود.

وراثت و افزایش سن دو عامل اصلی هستند که در افتادگی پلک‌ها نقش دارند که با انجام عمل بفاروپلاستی پلک بالا و پایین می‌توان به راحتی این مشکل را رفع کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که جراحی پلم همیشه جنبه زیبایی نداشته و در برخی موارد جنبه درمانی برای افراد دارد. در صورتی که افراد این جراحی را در یک کلینیک جراحی پلک و تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه انجام دهند، نتیجه بسیار خوبی به دنبال داشته و عوارض آن نیز بسیار ناچیز و زودگذر خواهد بود.

در چه شرایطی باید عمل بلفاروپلاستی انجام داد؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که جراحی پلک یا بلفاروپلاستی تنها به منظور رفع افتادگی پلک‌ها توسط پزشک متخصص انجام می‌شود؛ در صورتی که این تصور اشتباه بوده و دلایل دیگری برای انجام این جراحی وجود دارد. از مهم‌ترین مشکلاتی که می‌توان نسبت به رفع آن‌ها از طریق بلفاروپلاستی اقدام کرد شامل موارد زیر هستند:

  • رفع افتادگی پلک‌ها
  • رفع افتادگی ابروها
  • رفع و درمان تیرگی دور چشم‌ها
  • برطرف کردن چهره خسته در افراد
  • از بین بردن چین و چروک‌های موجود در اطراف چشم‌ها
  • از بین بردن چین و چروک‌های مابین ابروها
  • درمان سایر بیماری‌های چشم مانند تیروئید
  • از بین بردن ظاهر نامتقارن پلک‌ها

عمل بلفاروپلاستی چیست

 

چه کسانی باید برای انجام جراحی پلک اقدام کنند؟

انجام جراحی پلک در بهترین کلینیک بلفاروپلاستی باعث می‌شود که چشم‌ها جوان‌تر و زیباتر شده و مشکلات به وجود آمده به راحتی برطرف شود. اما چه افرادی کاندید انجام جراحی پلک هستند؟ در صورتی که افتادگی یا پف پلک در افراد به شکلی باشد که:

  • باعث ایجاد سنگینی و اختلال در دید شود.
  • باعث ایجاد مشکل در باز کردن چشم‌ها در ساعات بعدازظهر و شب شود.
  • و در هنگام مطالعه باعث احساس خستگی زودهنگام و سنگینی در پلک‌ها شود.

این افراد جزو بهترین کاندیداها برای انجام جراحی پلک به منظور رفع مشکلات موجود بوده و در اولین فرصت باید به بهترین جراح پلک مراجعه کرده و عمل بلفاروپلاستی را انجام دهند. از دیگر افرادی که گزینه مناسبی برای انجام عمل جراحی پلک هستند می‌توان به افرادی اشاره کرد که دارای شرایط زیر باشند:

  • پف کردگی یا افتادگی در پلک بالای چشم‌ها
  • وجود پوست اضافه در پلک بالا (منجر به کاهش دید محیطی می‌شود.)
  • وجود پوست اضافه در پلک پایین
  • وجود پف کردگی در زیر چشم‌ها

اثرات و عوارض جانبی عمل جراحی پلک چیست؟

حتی اگر عمل بلفاروپلاستی توسط بهترین جراح پلک در تهران انجام شود، این روش می‌تواند اثرات و عوارض جانبی برای افراد به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین عوارض جانبی جراحی پلک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز تورم و کبودی در ناحیه جراحی
  • احساس کشیدگی در پوست محل جراحی
  • اشک ریزش
  • احساس سوزش و خارش در ناحیه پلک‌ها

در خصوص عوارض جانبی جراحی پلک باید به این موضوع اشاره کرد که بعد از انجام عمل بلفا پلک بالا و پایین، این عوارض در مدت زمان کوتاهی و پس از گذشت چند روز از زمان جراحی برطرف خواهد شد. پس از عمل معمولا اندکی تورم و کبودی در ناحیه اطراف چشم و پلک‌ها دیده می‌شود که در حدود ۲ هفته پس از جراحی برطرف شده و به حالت عادی برمی‌گردد. در صورتی که افراد مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی را به صورت دقیق و اصولی انجام دهند عوارض جدی به وجود نیامده و این موارد در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شود.

بهترین جراح پلک تهران

 

 

برای جراحی پلک کدام جراح را انتخاب کنیم؟

با توجه به هزینه عمل بلفاروپلاستی و حساسیت این جراحی، در صورتی که نیاز به انجام این عمل جراحی به منظور رفع مشکلات ناحیه چشم دارید، باید جراحی را انتخاب کنید که از تبحر و تجربه کافی در انجام این عمل برخوردار باشد و بتواند به بهترین شکل ممکن مشکلات مربوط به ناحیه چشم مانند افتادگی پلک، پف پلک و غیره را برطرف کند. دکتر امیر علیزاده به عنوان یکی از بهترین جراحان بلفاروپلاستی این شرایط را برای افراد مختلف فراهم کرده تا با شرکت در جلسه مشاوره رایگان جراحی پلک با نحوه انجام عمل و سوابق جراحی‌های صورت گرفته آشنا شده و با خیال آسوده برای انجام بلفاروپلاستی اقدام نمایند.