به گزارش پایگاه خبری تاج من، آصف مهدوی افزود: شرکت‌های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارز آ...

به گزارش پایگاه خبری تاج من، آصف مهدوی افزود: شرکت‌های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارز آوری و افزایش فروش، امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد، که خود گاه صادر کننده را از ادامه مسیر منصرف می‌سازد، موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشورهای تولیدکننده دارو، برای ورود و از آن مهم‌تر پایداری حضور در بازار هدف در میان است. داروهای تولید شده در ایران به لحاظ قیمت با محصولاتی مانند داروهای اروپایی و به لحاظ کیفیت با محصولاتی مانند داروهای هندی رقابت‌پذیر است.

منبع : منبع