ویوک مورتی جراح آمریکا خواستار زدن برچسب هشدار بر شبکه‌های اجتماعی برای حفاظت از نوجوان در برابر آسیب‌های فضای مجازی شد.ویوک مورتی، جراح کل آمریکایی در ابتکار عملی خواستار الزامی شدن برچسب‌های هشدار د...

ویوک مورتی جراح آمریکا خواستار زدن برچسب هشدار بر شبکه‌های اجتماعی برای حفاظت از نوجوان در برابر آسیب‌های فضای مجازی شد.

ویوک مورتی، جراح کل آمریکایی در ابتکار عملی خواستار الزامی شدن برچسب‌های هشدار دهنده در رسانه‌های اجتماعی شده است. مورتی در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرد این حرکت گامی ضروری در برابر تهدیدات بالقوه سلامت روانی ناشی از استفاده از رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در میان نوجوانان می‌باشد.

وی تاکید کرد تحقیقات نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی با اضطراب، افسردگی و تصویر بدن منفی در میان نوجوانان ارتباط تنگاتنگی دارد.

با این حال، مورتی خاطرنشان کرد اعمال برچسب‌های هشدار دهنده به شبکه‌های اجتماعی مستلزم حمایت کنگره است. با وجود اینکه قانونگذاران در ایالت‌های مختلف حمایت خود را از طرح‌هایی با هدف محافظت از کودکان در برابر تأثیرات منفی رسانه‌های اجتماعی ابراز کرده‌اند، اما هنوز اجماع ملی در این مورد صورت نگرفته است.

منبع : منبع