بنیانگذار شرکت اپ nice و مدیرعامل چت جی پی تی قصد دارد با اسکن عنبیه افراد رمز ارز جدیدی را ارائه کند. این موضوع باعث نگرانی هایی در بخش رمز ارز شده است.به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هم...

بنیانگذار شرکت اپ nice و مدیرعامل چت جی پی تی قصد دارد با اسکن عنبیه افراد رمز ارز جدیدی را ارائه کند. این موضوع باعث نگرانی هایی در بخش رمز ارز شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هم بنیانگذار شرکت OpenAI قصد دارد از عنبیه چشم برای رمز عبور استفاده کند. در روزهای اخیر مدل های مختلف هوش زبانی به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

بسیاری از افراد تصور می کنند طرف مقابل ممکن است یک شبکه عصبی نبوده و یک انسان واقعی باشد. سم آلتمن از بنیانگذاران شرکت توسعه هوش مصنوعی OpenAI قصد دارد شرکت جدیدی با نام Wordcoin ثبت کند. وی از کاربران چت بات ChatGPT خواسته است تا در شرکت جدید او ثبت نام کنند. شرکت مورد نظر که در سال ۲۰۲۰ ثبت شده بود اکنون با باز کردن یک فهرست انتظار برای توسعه دهندگان مکانی برای ثبت شناسه احراز هویت جهانی با نام Word ID را باز کرده است.

این شناسه احراز هویت از طریق اسکن عنبیه چشم کار می کند. دستگاه اسکن یک دستگاه غول پیکر است که در اختیار اپراتورهای این شرکت قرار می‌گیرد. با اسکن عنبیه یک عدد هش یا شناسه اختصاصی به کاربر داده میشود. این کد برای شناسایی در Wordcoin مورد استفاده قرار می گیرد.

با وجود همکاری سرمایه گذاران، توده مردم از این موضوع چندان استقبال نکرده اند. این شرکت وعده پاداش های دیجیتالی را به افرادی که ثبت نام کنند داده است. در حال حاضر توکن های این شرکت چندان ارزشی ندارند. اما ممکن است در آینده وضعیت تغییر کند. باوجود ادعای Wordcoin در مورد ذخیره نشدن داده های بیومتریک، اما بسیاری از افراد نگرانی خود را در مورد حفظ حریم خصوصی ابراز کرده اند.

منبع : منبع