فناوری تاشو در طی چند سال گذشته راه درازی را طی کرده و بر خلاف انتظارات حالا گوشی‌های تاشو با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده‌اند. با این وجود، این نوع از گوشی‌ها تنها 1 درصد از فروش کلی گوشی‌ها...

فناوری تاشو در طی چند سال گذشته راه درازی را طی کرده و بر خلاف انتظارات حالا گوشی‌های تاشو با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده‌اند. با این وجود، این نوع از گوشی‌ها تنها 1 درصد از فروش کلی گوشی‌ها در جهان را به خود اختصاص داده‌اند و هنوز جای پیشرفت زیادی دارند. حالا سامسونگ قصد دارد تا با عرضه‌‌ی محصولات تاشوی مختلف، این فناوری را به استاندارد اصلی بازار تبدیل کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری Sammobile، سامسونگ قصد دارد تا چند تبلت، لپ تاپ و مانیتور تاشو را به بازار عرضه کند. هرچند که همین حالا نیز تبلت/لپ تاپ‌های هیبریدی در بازار وجود دارد اما به دلیل قیمت فوق‌العاده‌ بالای آن‌ها نمی‌توان انتظار جایگزین شدن دستگاه‌های قدیمی توسط آن‌ها را داشت. برای مثال، تینک پد X1 فولد نسل 2 شرکت لنوو در حالی با قیمت آغازین 2،499 دلار روانه‌ی بازار شده که می‌توان با مبلغی کمتر یک تبلت رده‌بالای قدرتمند خریداری کرد.

این مشکل در کنار مقاومت پایین دستگاه‌های تاشو باعث شده تا محصولات تاشو فاصله‌ی زیادی با جایگاه واقعی خود در بازار داشته باشند. با این وجود، از آن‌جایی که سامسونگ بازار گوشی‌های تاشو را متحول کرد، ممکن است که این تحول را در بازار سایر محصولات نیز ایجاد کند. گفته می‌شود غول فناوری کره‌ای به‌زودی از اولین تبلت/لپ تاپ هیبریدی خود با نام گلکسی تب فولد به همراه گلکسی تب S9 رونمایی خواهد کرد.

منبع: PhoneArena

منبع : منبع