اسپاتیفای سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را با مجموع 456 میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال به پایان رساند که رشد 20 درصدی تعداد کاربران این پلتفرم استریم موزیک نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته را نشان...

اسپاتیفای سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را با مجموع 456 میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال به پایان رساند که رشد 20 درصدی تعداد کاربران این پلتفرم استریم موزیک نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد. در حال حاضر ارزش سهام این شرکت با افتی 12.5 درصدی به 84.98 دلار به ازای هر سهم رسیده است.

مطالب مرتبط:

از مجموع 456 میلیون کاربر فعال اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی سوم، 195 میلیون نفر کاربر اشتراک پریمیوم و 273 میلیون نفر کاربر عادی بوده‌اند. این در حالی است که تعداد کاربران اشتراک پریمیوم و عادی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به‌ترتیب 4 و 7 درصد کمتر بوده است. همچنین درآمد این شرکت در بازه‌ی زمانی یادشده برابر با 3.04 میلیارد یورو بوده که 21 درصد بیشتر از مدت زمان مشابه در سال گذشته می‌باشد.

پل ووگل (Paul Vogel)، مدیر مالی ارشد اسپاتیفای، اعلام کرد که احتمالاً سود این شرکت در سال 2023 نسبت به سال جاری میلادی با افزایش روبه‌رو خواهد شد. همچنین دنیل اک (Daniel Ek)، مدیر عامل اسپاتیفای، به‌تازگی اعلام کرده است که هزینه‌ی اشتراک پریمیوم این پلتفرم به‌زودی افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر هزینه‌ی اشتراک دانشجویی، شخصی، دونفره و شش‌نفره‌ی اسپاتیفای در آمریکا به‌ترتیب 4.90، 9.99، 12.99 و 15.99 دلار است.

افزایش هزینه‌ی اشتراک پریمیوم اسپاتیفای کاملاً قبل پیش‌بینی بود چرا که شرکت‌های اپل و گوگل نیز اخیراً از افزایش هزینه‌ی اشتراک سرویس‌های اپل موزیک،، اپل تی‌‌وی و یوتیوب خبر داده بودند. همچنین دیزنی در تابستان گذشته اعلام کرد که از ماه دسامبر هزینه‌ی سرویس‌های خود را افزایش می‌دهد و هزینه‌ی اشتراک‌های مختلف نتفلیکس نیز از آغاز سال جاری بیشتر شده است.

منبع: TechSpot

منبع : منبع