دیجیاتو دهسالگیاش را جشن میگیرد، و چه دهه پرماجرایی! میگویند تغییرات دنیای تکنولوژی «هر ده سال بهاندازه یک قرن است». در این مدت و در کنار شما اتفاقاتی را شاهد بودهایم که بعضی از آنها دستکمی از معجزه نداشتهاند. حالا دیجیاتو در آغاز ورود به دهه دوم فعالیتاش در این عصر هیجانانگیز شبکههای اجتماعی و هوش مصنوعی، با تیمی بزرگتر و حرفهایتر، مصممتر از قبل پیش میرود.
// Wait for the DOM content to be fully loaded document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var targetElement = document.getElementById("digiad-9f021ca8ceb210361b673c009a749407"); var observer = new MutationObserver(function(mutationsList) { // Check each mutation in the list for(var mutation of mutationsList) { if (mutation.type === 'childList') { if (mutation.addedNodes.length > 0) { targetElement.style.minHeight = "152px"; } } } }); var config = { childList: true }; observer.observe(targetElement, config); });شروعی ساده اما پر امید
اردیبهشت ۱۳۹۳ اولین خبر بهطور رسمی در دیجیاتو منتشر شد تا مسیری را آغاز کند که کاربران ایرانی هرچه بیشتر با دنیای پرشتاب فناوری آشنا شوند. روند بررسی محصولات هم از گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S5 شروع شد که حتی ده سال قبل هم طراحی تکراریاش، همه را خسته کرده بود.
دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۵، روزیاتو متولد شد و سه سال بعدتر یعنی ۱۳۹۸، ویجیاتو فعالیتاش را شروع کرد تا گروه رسانهای پرتو در سه حوزه تکنولوژی، سبک زندگی، و سرگرمی فعالیت کند. دیجیاتو حالا با بیش از ۱۳۰ هزار مقاله منتشر شده در وبسایت، بیش از ۱۰۰۰ ویدیوی بلند در یوتوب، و بیش از ۱۵ هزار محتوای تصویری و ویدیویی در اینستاگرام، نزدیک به ۸۰۰ هزار دنبالکننده در پلتفرمهای مختلف دارد که بیش از ۵۰ میلیون بازدید ماهانه را رقم میزند.
یک دهه پر ماجرا
تغییرات دنیای تکنولوژی در یک دهه باورنکردنی است. در ده سال گذشته غولهایی مانند نوکیا، بلکبری و الجی از دنیای موبایل خارج شدند و جای خود را به شرکتهای چینی مانند شیائومی، هواوی، اوپو و دیگران دادند. شبکههای اجتماعی رشد انفجاری را تجربه کردند. تیکتاک به میدان آمد و یکهتازی اینستاگرام را تهدید کرد. ایلان ماسک با اسپیسایکس و استارلینک، فضا را به تسخیر خود درآورد، و بهلطف OpenAI هوش مصنوعی از مفهومی انتزاعی به ابزاری در دسترس همه کاربران تبدیل شد. اینها تنها بخش کوچکی از تحولات یک دهه فعالیت دیجیاتو در این حوزه است، آن هم فقط در عرصه بینالملل.
در دهه گذشته، دنیای تکنولوژی تغییرات شگفتانگیزی را تا رسیدن به عصر هوش مصنوعی پشت سر گذاشت اما در ایران، ناملایمات را بیشتر تجربه کردیم.
در ایران اما ناملایمات را بیشتر تجربه کردیم. شبکههای اجتماعی، پیامرسانها و خدمات کاربردی یکی پس از دیگری از دسترس خارج شدند و جای آنها را نمونههای داخلی گرفتند. قطع اینترنت در سال ۹۸ آب پاکی را روی دستمان ریخت و از آن روزهای تلخ به بعد، اینترنت دیگر آن اینترنت سابق نشد. تمام تلاش مسئولان به افزایش ترافیک داخلی روی شبکه ملی اطلاعات معطوف شد و سهم اینترنت واقعی روزبهروز کاهش یافت. طرح رجیستری گلوی دوستداران تکنولوژی روز را فشرد و آیفون از بازار گوشیهای پرچمدار کنار رفت. استارتاپها و شرکتهایی که زمانی رؤیای یونیکورن شدن را در سر داشتند، هنوز در خم یک کوچه ورود به بازار بورس هستند.
تمام این چالشها نتوانست دیجیاتو را از هدف اصلی خود یعنی خبررسانی دقیق و سریع دور کند. طی این ده سال در برهههایی بحران مهاجرت نیروی انسانی به دیجیاتو هم رسید و بعضی از دوستان و همکاران ما، دیجیاتو را به مقاصد دیگری در دنیا ترک کردند. حالا اما دلگرمیم به افرادی که هر کدام روزی در مسیر دیجیاتو تاثیرگذار بودهاند و چرخ توسعه دیجیاتو را به حرکت درآوردهاند، افرادی که در سراسر دنیا، هر روز در حرفه و تخصص خود موفقتر میشوند و همچنان همراه و همدل با دیجیاتو هستند.
ورود به دهه دوم فعالیت
با ورود به دهه دوم فعالیت دیجیاتو، ما همچنان متعهد به بیطرفی و صداقت در خبررسانی، دقت و سرعت در ارائه اطلاعات به مخاطبان و پوشش کامل تمام رخدادهای مهم دنیای فناوری هستیم. این تعهد به صداقت، قطعا بیهزینه نیست اما در تمام این سالها آماده پرداخت این هزینه بودهایم تا امانتدار اعتماد شما باشیم. امروز زندگی تمام مردم بهنوعی با فناوری و اینترنت گره خورده و تکتک تصمیمات مسئولین روی ابعاد ریز و درشت زندگی روزمره ما تأثیر دارند. ما بهعنوان رسانهای مستقل که در هر شرایطی مستقل هم باقی خواهد ماند، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا شما را در جریان این تصمیمات و نتایج احتمالی آنها قرار دهیم.
دیجیاتو و نسل اول مخاطبیناش با یکدیگر بزرگ شده و تجربههای تلخ و شیرینی را کنار هم رقم زدهاند. حالا وقت آن رسیده تا طیف وسیعتری از مخاطبین با سلیقههای متفاوت نیز به دیجیاتو بپیوندند. برای رسیدن به این هدف، تولید محتوای خلاقانه در شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای ویدیویی به یکی از اولویتهای ما تبدیل شده است و برای پیشرفت بیشتر، به نظرات و ایدههای شما نیاز داریم.
منبع : منبع
15th November 24