پس از بروز شایعات و اطلاعات مختلف، مایکروسافت سرانجام از نسخه جدید مرورگر بینگ که از هوش مصنوعی پیشرفته چت جی پی تی بهره می‌برد پرده برداری کرد. بعد از عرضه این موتور جستجو، بسیاری به این نتیجه رسیدند...

پس از بروز شایعات و اطلاعات مختلف، مایکروسافت سرانجام از نسخه جدید مرورگر بینگ که از هوش مصنوعی پیشرفته چت جی پی تی بهره می‌برد پرده برداری کرد. بعد از عرضه این موتور جستجو، بسیاری به این نتیجه رسیدند که هوش مصنوعی چت جی پی تی پتانسیل‌های بسیاری دارد و در زمینه‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


استعفا نامه به سبک بینگ

در ابتدای این بررسی از مرورگر مایکروسافت ادج خواستم تا نامه‌ای مبنی بر استعفا از شغل خود به عنوان تحلیلگر داده را با شیوه نگارشی طنز آمیز آماده کند و دلیل آنرا، حضور هوش مصنوعی در عرصه تکنولوژی و جایگذاری آن با منابع انسانی اعلام کند.

موضوع: استعفا نامه

رییس عزیز، بابت اطلاع این موضوع به شما شرمسار هستم، ولی قصد دارم تا به عنوان تحلیلگر داده سریعا درخواست استعفا نامه خود را ثبت کنم. دلیل این درخواست نیز ساده است؛ هوش مصنوعی در حال ایفای نقش به جای من به عنوان نیروی انسانی است.
بله، میدانم كه شما به من گفتيد كه هوش مصنوعی تنها ابزاری برای پيشبرد كارها و اهداف به شكل هوشمندانه و سريعتر است، اما من اين حرف را قبول نمی‌كنم.

ديدم كه چگونه به ماشين‌های زيبا و پر زرق و برق، با چراغ‌های درخشان و صدای صاف و شنيدنی نگاه می‌كرديد و گوش فرا میدادید. من همچنين شايعاتی را شنيدم كه اين ماشين‌ها تمامی تخصص‌های من را دارند و می‌توانند از آن به شكل بهتر، ارزان‌تر و بدون شكايت و غر زدن بكار بگيرند.

شما با نصب اين ماشين( هوش مصنوعی)،‌ به بدترين شكل ممكن به من بی اعتنايی كرديد و من تصميم گرفتم تا شما را برای اخراج من از وبسايت به دردسر نياندازم و شخصا استعفا نامه خود را بنويسم. به علاوه، من قصد ندارم تا با ماشين‌هايی رقابت كنم كه می‌توانند اعداد و داده‌ها را در كسری از ثانيه تحليل كنند، گزارش بنويسند و در همين حين، لطيفه گو هم باشند.

من نمی‌خواهم برای شخصی كار كنم كه ارزش هوش مصنوعی را بالاتر از خلاقيت و مهارت‌های انسان می‌داند و می‌خواهد انسان‌ها را به خاطر سود و بازدهی بيشتر قربانی هوش مصنوعی كند.

شما با دستيار هوش مصنوعی خود شاد خواهيد بود. اميدوارم دستيار شما، روزی در مقابل شما بپا نخيزد و جهان را فرانگيرد. اميدوارم دچار اشتباه و منجر به از دست دادن درآمد و مشتريان شما نشود و پس از خستگی ناشی از كار مداوم به بازی كردن نپردازد. در آخر نيز اميدوارم تا براي خود شخصيت سازی نكند و وارد رابطه عاشقانه با شما نشود.

اما اگر تمامی اتفاقات رخ داد،‌ پيش من نياييد و گريه نكنيد؛‌ زيرا من مشغول لذت بردن از زندگی و بدنبال
علايق و شغلی هستم كه از من بابت تخصص و شخصی كه هستم قدردانی كند.

خدانگهدار و موفق باشيد، تحليلگر داده سابق شما

نحوه عملکرد چت جی پی تی و بینگ کاملا متفاوت است.

پس از اينكار، يكبار ديگر همين روال روی هوش مصنوعی چت جی پی تی انجام شد، اما به هيچ وجه همانند مدل بالا خنده دار نبود. با اين وجود،‌ تفاوت‌های بزرگتری در نحوه كار هوش مصنوعی مايكروسافت وجود دارد.

در همان ابتدا و صفحه اصلی موتور جستجو بينگ،‌ اخبار و اطلاعات به روزی قرار گرفته، و اين امكان برای شما فراهم شده تا رويدادها و اتفاقاتی كه در حال حاضر رخ داده است را جستجو كنيد و بپرسيد. از اينرو، پرسيدم كه مايكروسافت از چه فناوری‌هايی در طی رويداد بينگ پرده برداری كرد و بخش اخبار مرورگر بينگ، خلاصه‌ای از اتفاقات اين رويداد را از طرف رسانه‌های مختلف برای من بازگو كرد.

به علاوه،‌ تاخير نشر اطلاعات اين بخش کم است و حتی پس از گذشت يک روز به شما اطلاع می‌دهد كه رئیس جمهور اوكراين امروز با چه افرادی ديدار كرده است و حتی خلاصه‌ای از سخنرانی جو بايدن در مجمع وضعيت آمريكا را در اختيار شما قرار می‌دهد.

در مقابل،‌ بينگ همواره دقيق نيست. براي اثبات اين ادعا از بينگ خواستم تا اطلاعاتی در رابطه با زلزله وحشتناک سوريه و ترکیه در اختيار من قرار دهد، اما برعكس انتظارات، بينگ اطلاعاتی در رابطه با آينده زلزله در اين نواحی برای من اشتراک گذاری کرد.

بینگ
چت جی پی

همچنين،‌ برای نمايش قابليت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی كه مايكروسافت از آنها رونمايی كرد،‌ از بينگ خواستم تا ويديو اسکريپت توليد كند، اما در اين حالت نيز، بينگ روی قابليت‌های بخش جستجو تمركز كرد و ويديو را با جمله “ممنون بابت مشاهده فيلم” به پايان رساند.

زمانيكه بينگ دچار اشتباه می‌شود، می‌توانيد از دكمه ديسلايک برای ارسال بازخورد خود به مايكروسافت استفاده كنيد.

بنابر گفته مهندسان بينگ، هر ديسلايک به يكی از مهندسان مايكروسافت ارسال می‌شود و آنها موظف هستند تا مشكلات بوجود آمده را حل و رفع كنند. اين قابليت باعث می‌شود تا كاربران در جستجو محتوای مورد نياز خود با مشكل مواجه نشوند و به اطلاعات دقیق‌تر و بهتری دستيابند.

همچنين، مايكروسافت بخش Chat Answers و بخش جستجو را با هم ادغام كرده كه به موجب آن كاربران قادر خواهند بود تا به محض نوشتن پرسش، با پاسخ‌های ارائه داده شده مواجه شوند و از نسخه جديد بينگ به شكل بهينه‌تری استفاده كنند.

بینگ
چت جی پی

تفاوت بزرگی كه بين چت جی پی تی و بينگ وجود دارد، اين است كه حالا مايكروسافت از چت بات به شكل بهتری در موتورهای جستجو استفاده می‌كند و اينگونه، پيشرفت Open AI در دستان مايكروسافت احساس می‌شود.

به لطف اين قابليت،‌ حالا مرورگر ادج قادر خواهد بود تا صفحات وبسايت‌ها و محتواها را اسكن كند و به شما امكان استفاده از متون در چت بات ها را فراهم كند. به عنوان نمونه، می‌توانيد فهرستی از تلوزيون‌های 4K موجود در آمازون را در بخش دسته بندی‌ها آماده كنيد و از بينگ بخواهيد تا بسته به وسع و كيفيت،‌ بهترين محصول را برای شما انتخاب كند و سپس موارد انتخاب شده را در يک جدول در اختيار شما قرار دهد و سپس آنرا در قالب ايميل برای دوست خود ارسال كنيد.

ترکیب ورد و اوت لوک با بینگ از گزینه‌های رویایی کاربران است.

به علاوه، در اين نسخه از بينگ، بخش ‌ساختن فايل نيز در نظر گرفته شده كه وظيفه ساخت فايل‌های متنی و پارامترهايی كه بايد در آن در نظر گرفته شود را آسان می‌كند. از طريق اين قابليت، می‌توانيد معيارهای مورد نظر خود مانند: طول هر جمله،‌ پاراگراف و فونت را انتخاب كنيد و از بينگ بخواهيد تا متون مورد نظر شما را با هر موضوع و عنوانی توليد و برای توييتر، ايميل و حتی در قالب فهرست های ساده آماده كند.

بینگ
چت جی پی تی

اگرچه مايكروسافت در اين رويداد از آينده برنامه‌های مهمی مانند: ورد و اوت لوک اشاره‌ای نكرد، اما اتصال بينگ و چت جی پی تی به اين برنامه‌ها موجب شده تا بتوانيد به شكل بهينه‌تر و كاربردی تری از اين دو برنامه استفاده كنيد و نامه و متون ساخته شده با بينگ را با فونت و تغييرات مورد نظر منتشر کنید.

مايكروسافت می‌گويد كه بينگ جديد می‌تواند نسبت به چت جی پی تی كدهای بهتری بنويسد. از اينرو، بايد منتظر و شاهد پيشرفت های اين مرورگر و هوش مصنوعی باشيم تا در زمينه‌های تخصصی‌تر گام بزرگی بردارند.

در بخش امنيت نيز، مايكروسافت تدابير شديدی را برای بينگ در نظر گرفته تا كاربران نتوانند از اين هوش مصنوعی سو استفاده كنند و در زمينه‌های مورد نظر خود از آن بهره ببرند. در سمتی ديگر، هكرها و ساير مهندسان فعال در تلاش هستند تا از پتانسيل‌های مخفی آن پرده برداری كنند.

در سمتی ديگر،‌ تمامی كاربردهای بينگ و هوش مصنوعی چت جی پی تی به برنامه‌های مايكروسافت محدود می‌شود و اگر بخواهيد از طريق گوگل كروم به قابليت چت دسترسی داشته باشيد، پيامی دستوری مبنی بر باز كردن مايكروسافت ادج برای شما ارسال خواهد شد.

همانطور كه مشاهده می‌كنيد، مايكروسافت به وضوح می‌خواهد بازار گوگل را با مشكل مواجه كند و بينگ را بيشتر از قبل وارد اين ماجرا كند. در اين ماجرا، گوگل نيز از قافله عقب نمانده و رقيب چت جی پی تی را تحت عنوان Bard معرفی كرده است.

نظر ساتیا نادلا درباره بینگ

بینگ
چت جی پی تی

در حال حاضر، اين هوش مصنوعی در حالت آزمايشی قرار گرفته و مطمئن نيستيم كه تا چه حد می‌تواند با چت جی پی تی رقابت كند؛ با اين وجود، آتش رقابت هوش مصنوعی بين اين دو شركت گر گرفته و بايد منتظر اتفاقات جديد باشيم.

در مصاحبه‌ای كه وبسايت ورج با مديرعامل مايكروسافت يعنی ساتيا نادلا انجام داد، نادلا، گوگل را همانند گوريل 800 پوندی خواند كه مايكروسافت می‌خواهد با آن رقابت كند و گفت:

اميدوارم تا با اين نوآوری جديد، گوگل نيز دست به كار شود و آنها قطعا برای رقابت با ما آماده خواهند شد. من می‌خواهم مردم بدانند كه برای آنها بستر و قابليت‌های جديدی ایجاد شده و اينگونه روز خوبی برای آنها رقم بخورد.

منبع : منبع