ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی توکن هایی هستند که در پلتفرم های بلاک چین هوش مصنوعی مانند The Graph استفاده می شوند. کاربران برای استفاده از پلتفرم ها و مزایای هوش مصنوعی توکن ها را خرج می کنند.

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی توکن هایی هستند که در پلتفرم های بلاک چین هوش مصنوعی مانند The Graph استفاده می شوند. کاربران برای استفاده از پلتفرم ها و مزایای هوش مصنوعی توکن ها را خرج می کنند.

 

تصور دو فناوری بهتر از هوش مصنوعی (AI) و ارزهای دیجیتال سخت است، بنابراین جای تعجب نیست که این دو در قالب ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به هم نزدیک شوند.

در این مقاله تعدادی از بزرگترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را بر اساس ارزش بازار بررسی کرده ایم.

ارز دیجیتال چیست؟

کریپتوکارنسی نوعی ارز دیجیتال است که به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار پرریسک شناخته می شود. آنها را می توان خرج یا معامله کرد، اما توسط بانک های مرکزی صادر نمی شوند یا در موسسات مالی سنتی ذخیره نمی شوند.

در عوض، غیرمتمرکز هستند. این بدان معناست که سوابق موجودی‌ها و تراکنش‌ها توسط بانک‌ها یا ارائه‌دهندگان پرداخت کنترل نمی‌شوند، در عوض توسط افرادی نگهداری می‌شوند که داوطلبانه همه چیز را با استفاده از نرم‌افزار تخصصی پیگیری می‌کنند.

سرمایه گذاری های عظیم در ارزهای دیجیتال منجر به رونق تعداد و ارزش دارایی ها در این فضا در چند سال گذشته شده است.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) رشته‌ای از علوم کامپیوتر است که ماشین‌ها را قادر می‌سازد بر اساس داده‌ها تصمیم بگیرند و هوش انسان را تقلید کنند.

نمونه‌های محبوب آن عبارتند از آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی و ChatGPT، برنامه‌ای که می‌تواند بر اساس خلاصه‌ای که کاربر ارسال می‌کند، متنی را ارائه کند.

در هر دو مورد، خروجی ها به اندازه کافی به آنچه که یک انسان ممکن است ایجاد کند نزدیک است. کاربردهای هوش مصنوعی بی حد و حصر است و این فناوری راه خود را در فضای ارزهای دیجیتال پیدا کرده است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی توکن هایی هستند که در پلتفرم های بلاک چین هوش مصنوعی مانند The Graph استفاده می شوند. کاربران برای استفاده از پلتفرم ها و مزایای هوش مصنوعی توکن ها را خرج می کنند.

اینترنت کامپیوتر (ICP)

ارزش بازار: 4.4 میلیارد پوند

اینترنت کامپیوتر (IC) اولین بلاک چین در جهان است که قادر است با سرعت وب و با ظرفیت های نامحدود اجرا شود. IC که توسط بنیاد DFINITY ساخته شده است، با پشتیبانی از توسعه قراردادهای هوشمند و تغییر روش تعامل با سرویس های وب، حوزه وب را بازسازی می کند.

اینترنت کامپیوتر ICP در حال حاضر با قیمت 9.80 پوند معامله می شود.

نیر پروتکل (NEAR)

ارزش بازار: 2.26 میلیارد پوند

نیر پروتکل Near Protocol (NEAR) یک پلتفرم برای توسعه دهندگان جهت ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dApps) است. به عنوان یک بلاک چین لایه 1، Near رقیب اتریوم، اما سریعتر و با توان عملیاتی بالاتر است. این پلتفرم از تکنیک منحصر به فرد «شاردینگ» استفاده میکند که بلاکچین را به زنجیره‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند و اعتبارسنج های مختلفی روی هر کدام کار می‌کنند.

نیر NEAR در حال حاضر با قیمت 2.20 پوند معامله می شود.

اینجکتیو (INJ)

ارزش بازار: 2.22 میلیارد پوند

اینجکتیو (INJ) یک پروژه کریپتوی هوش مصنوعی متمرکز بر امور مالی است که به طور خاص برای ارائه ابزارهایی جهت ساخت برنامه های دیفای (“DeFi”) طراحی شده است.

پیشنهادات اینجکتیو شامل معاملات مارجین و معاملات مشتقات در بلاک چین است.

ارز بومی اینجکتیو INJ برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه و رأی‌دهی حاکمیتی در جهت آینده پروژه استفاده می‌شود. INJ در حال حاضر با قیمت 25.17 پوند معامله می شود.

رندر (RNDR)

ارزش بازار: 1.3 میلیارد پوند

رندر به هنرمندان اجازه می‌دهد تا از قدرت محاسباتی لازم برای رندر گرافیک کامپیوتری از ماینرهای کریپتو که مایلند واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) خود را اجاره دهند، استفاده کنند. این پروژه در سال 2017 راه اندازی شد.

توکن RNDR ارز اصلی پروژه Render است و کاربران آن را برای دسترسی به قدرت پردازنده گرافیکی ماینرها خرج می کنند. این سیستم بر اساس مکانیزم اجماع اثبات کار عمل می کند.

رندر RNDR در حال حاضر با قیمت 3.49 پوند معامله می شود که نسبت به اوج خود در نوامبر 2021 که حدود 5.80 پوند بود، کاهش یافته است.

گراف (GRT)

ارزش بازار: 1.1 میلیارد پوند

گراف پروتکلی است برای ایندکس و جستجوی داده ها از بلاکچین استفاده میکند به روشی مشابه گوگل که داده ها را از وب سایت ها ایندکس می کند. ایندکس داده های بلاک چین می تواند چالش برانگیز باشد، اما هدف The Graph این است که با سازماندهی داده ها در ساب گراف های کوچکتر، آن را تغییر دهد.

ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم، GRT، در زمان نگارش این مقاله 0.12 پوند ارزش دارد که نسبت به اوج خود در فوریه 2021 که 2.09 پوند بود، کمتر است.

تتا نتورک (THETA)

ارزش بازار: 756 میلیون پوند

تتا یک بلاک چین است که به طور هدفمند برای پخش ویدئو ساخته شده است. هدف آن غیرمتمرکز کردن استریم ویدیو، راه اندازی یک شبکه انتشار ویدیوی همتا به همتا است.

وعده های این شرکت مانند بسیاری از طرح های تجاری است: کاهش هزینه ها، انتقال قدرت از شرکت ها به مردم و حذف واسطه ها. به گفته تتا، این پلتفرم برای تولیدکنندگان محتوا مفید است و ویدیو را برای مصرف‌کنندگان ارزان‌تر می‌کند.

تتا THETA در حال حاضر با قیمت 0.75 پوند معامله می شود

اوسیس نتورک (ROSE)

ارزش بازار: 599 میلیون پوند

اوسیس نتورک Oasis Network خود را به عنوان «نخستین پلتفرم بلاک چین فعال با حفظ حریم خصوصی برای امور مالی باز و اقتصاد داده مسئولانه» توصیف می کند.

در عمل، این پروژه اثباتی بر وجود شبکه بلاک چین است که برای فعال کردن تامین مالی باز با حفظ حریم خصوصی طراحی شده است، برخلاف دیگر بلاک چین هایی که حریم خصوصی کمی را ارائه می دهند.

توکن ROSE، ارز بومی Oasis Network، در حال حاضر با قیمت 0.08 پوند معامله می شود که نسبت به بالاترین قیمت ژانویه 2022 (0.41 پوند) کاهش یافته است.

چگونه می توانید ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی بخرید؟

بسیاری از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را می توان با استفاده از برخی صرافی های دیجیتال مانند صرافی نیپوتو خریداری کرد، درست مانند ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین BTC و اتریوم ETH.

برای معامله سرمایه گذاران باید یک حساب باز کنند که اغلب شامل مراحل احراز هویت است و مقداری ارز فیات واریز کنند. سپس می‌توانند به صفحه ارز دیجیتال هوش مصنوعی که می‌خواهند در صرافی بخرند رفته، مبلغی را که می‌خواهند بخرند وارد کرده و معامله را انجام دهند.

چگونه می توانید ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را ذخیره کنید؟

اکثر صرافی‌ها یک کیف پول رایگان کریپتو ارائه می‌کنند که در آن کلیدهای خصوصی و عمومی ذخیره می‌شوند. سرمایه‌گذار همچنین می‌تواند کلیدهای خود را در یک کیف پول آفلاین ذخیره کند.

کیف پول‌های آفلاین مطمئناً از کیف‌پول‌های آنلاین امن‌تر هستند، زیرا هکرها نمی‌توانند آن‌ها را به راحتی هدف قرار دهند. با این حال، اگر سرمایه‌گذار جزئیات ورود خود را برای کیف پول آفلاین از دست بدهد، پشتیبانی برای دسترسی مجدد به کلیدهای خود را دریافت نخواهد کرد.

آیا ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی امن هستند؟

ایمن بودن ارزهای دیجیتال با هوش مصنوعی، چه در برابر هکرها و چه در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، به نحوه ذخیره سرمایه گذار و نگرش فرد نسبت به خطرات بستگی دارد.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/our-pick-of-the-top-artificial-intelligence-ai-cryptocurrencies/