پروژه K125 که ایران خودرو آن را ایکو ریرا یا ایکو ری‌را می‌نامد، درحال پیمودن مراحل نهایی خود است. این کراس‌اوور در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد، البته بازدیدکنندگان قادر به برقراری ارتباط نزدیک با...

پروژه K125 که ایران خودرو آن را ایکو ریرا یا ایکو ری‌را می‌نامد، درحال پیمودن مراحل نهایی خود است. این کراس‌اوور در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد، البته بازدیدکنندگان قادر به برقراری ارتباط نزدیک با این خودرو نیستند. ایران خودرو ریرا را درون یک چهارچوب شیشه‌ای قرار داده است. شیشه‌های خودرو نیز مات هستند و بنابراین اطلاعاتی از تریم داخلی خودرو در دسترس نیست. بنابراین کراس‌اوور ایران خودرو همچنان یک پروژه آزمایشی به حساب می‌آید و وارد فاز نهایی تولید نشده است.

مشخصات فنی و تجهیزات ایکو ری‌را

ایکو ریرا نقش جایگزین پژو 2008 را در سبد محصولات ایران خودرو ایفا می‌کند. بنابراین پس از تارا، ری‌را دومین محصول پساتحریمی ایران خودرو خواهد بود. ایکو ریرا از اصول طراحی روز پیروی می‌کند و ظاهر آن تا حد زیادی به کراس‌اوورهای جدید گروه رنو نیسان شبیه است.

در بخش فنی، ایکو ریرا از پیشرانه EF7 توربوشارژر بهره می‌برد. براساس اطلاعات اعلام شده، موتور 1.7 لیتری توربوشارژر این خودرو حداکثر 168 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک مشترک با دنا پلاس توربوشارژر و تارا اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. ری‌را یک کراس‌اوور شهری تک دیفرانسیل است و بنابراین رفتار آن در حرکت، همانند پژو 2008 خواهد بود.

از آن‌جایی که هنوز به کابین ایکو ریرا دسترسی نداریم، بایستی به حدس و گمان‌ها در مورد امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو اکتفا کنیم. شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور و باران به همراه ترمزهای دیسکی چهار چرخ آپشن‌های این خودرو در بخش ایمنی را تشکیل می‌دهند. در بخش تجهیزات رفاهی نیز سانروف و سقف پانوراما، فرمان برقی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، رادار نقطه کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید و سامانه پایش فشار باد تایرها را در کراس‌اوور ایران خودرو خواهیم دید. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و همچنین زمان عرضه این خودرو اعلام نشده است.

منبع : منبع