مدیر یک فروشگاه پوشاک اعلام کرد پیامرسان «ایتا»، کانال این فروشگاه را بهدلیل نمایش چهره مدل لباس مسدود کرده است.
// Wait for the DOM content to be fully loaded document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var targetElement = document.getElementById("digiad-9f021ca8ceb210361b673c009a749407"); var observer = new MutationObserver(function(mutationsList) { // Check each mutation in the list for(var mutation of mutationsList) { if (mutation.type === 'childList') { if (mutation.addedNodes.length > 0) { targetElement.style.minHeight = "152px"; } } } }); var config = { childList: true }; observer.observe(targetElement, config); });«بنفشه ابراهیمی»، مؤسس و مدیر این فروشگاه پوشاک، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: «واقعاً متأسفم برای ایتا که بهخاطر تصویر چهره، کانال ۵ هزارتایی منو بست. حیف ما برندای ایرانی که داریم حمایتتون میکنیم.»
تصویر ویدئویی که ایتا به خاطر آن، کانال فروشگاه را مسدود کردبراساس قوانین ایتا، کانالهای فروشگاهی باید چهره مدلها را بهصورت «برشخورده» یا «محو» نمایش دهند. در این قوانین به جنسیت مدل اشارهای نشده است.
قوانین ایتا، نمایش چهره مدلهای زن را ممنوع کرده است.مدیر این فروشگاه اینترنتی در این مورد به دیجیاتو گفت: «ما بعد از بستهشدن اینستاگرام، با صرف هزینههای قابلتوجهی در ایتا کانال ایجاد کردیم. صورت مدلهای ما در فیلمهای معرفی محصول در ایتا پوشانده میشد. یکی، دو ماه پیش فیلمی 10 ثانیهای منتشر کردیم که چند ثانیه چهره خانم مشخص بود. به ما اخطار دادند که پاک کنید و پاک کردیم. یک بار دیگر فیلم دیگری منتشر کردیم که چهره خانم در آن مشخص بود و بعد از آن به ما اطلاع دادند که کانالمان بسته شده است.»
او اضافه کرد: «من مشکلی با بستهشدن کانالم ندارم، ولی ایتا خیلی ضعف دارد. بدا به حال آن آدمهایی که بنای کسبوکارشان را روی ایتا بستهاند و این پیامرسان یکشبه کسبوکارشان را میبندد. کسبوکار من در پلتفرمهای دیگر فعال است و نیازی به ایتا ندارم. ایتا نه پلتفرم خوبی است نه برای ما بازدهی دارد.»
این نخستینبار نیست که ایتا دست به چنین اقداماتی میزند. پیش از این نیز در آبانماه ۱۴۰۱، ایتا کانال «مهدی نصیری»، فعال سیاسی را به اتهام «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» مسدود کرده بود.
منبع : منبع
24th November 24