اپل با انتشار دومین نسخه بتای iOS 18، قابلیت پشتیبانی از RCS را برای کاربران فراهم کرده است.اپل دومین بتای iOS 18 را منتشر کرده و گزینه پشتیبانی از RCS را اضافه کرده است. تا قبل از انتشار دومین بتا پی...

اپل با انتشار دومین نسخه بتای iOS 18، قابلیت پشتیبانی از RCS را برای کاربران فراهم کرده است.

اپل دومین بتای iOS 18 را منتشر کرده و گزینه پشتیبانی از RCS را اضافه کرده است. تا قبل از انتشار دومین بتا پیام‌رسانی RCS در iOS 18 پشتیبانی نمی‌شد. اما ظاهراً اکنون پشتیبانی RCS فعال شده است.

برخی از کاربرانی که iOS 18 را نصب کرده‌اند، تأیید کرده‌اند که می‌توانند پیام‌های RCS را برای کاربران اندروید ارسال کنند. پیام‌های متنی که به جای پیامک/ام ام اس مبتنی بر RCS هستند با برچسب ‌RCS مشخص می‌شوند.

 RCS مخفف Rich Communication Services به معنای خدمات ارتباط غنی است که به کاربران آیفون و اندروید این امکان را فراهم می‌کند تا عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالاتر، پیام‌های صوتی و فایل‌های با حجم بزرگتر را بین خودشان مبادله کنند. قابلیت‌هایی مانند Read Receipt (پیام خوانده شده) و نشانگرهای تایپ بی‌درنگ نیز پشتیبانی می‌شوند، علاوه بر موارد فوق، فهرست کاملی از ویژگی‌های جدید در زیر آمده است.

  • پشتیبانی از عکس‌ها و فیلم‌ها با وضوح بالاتر
  • پشتیبانی از فایل‌های بزرگتر و به اشتراک گذاری آن‌ها
  • پشتیبانی از پیام‌های صوتی
  • امکان استفاده از ایموجی بین پلتفرم‌ها
  • پشتیبانی از نشانگرهای تایپ بی درنگ
  • فعالسازی قابلیت Read Receipt
  • امکان ارسال پیام از طریق تلفن همراه یا وای‌فای (پیامک فقط تلفن همراه است). ارسال پیام RCS از طریق وای‌فای هزینه‌ای ندارد
  • بهبود چت‌های گروهی

پیام‌های RCS را می‌توان در بخش Messages در برنامه Settings فعال کرد. این ویژگی به‌طور پیش‌فرض در حالت فعال قرار دارند. در حال حاضر، پیام‌رسانی RCS فقط برای کاربران آمریکایی که اپراتور آن‌ها از RCS پشتیبانی می‌کند فعال می‌باشد. برای کاربران اپراتورهای T-Mobile، AT&T و Verizon کلید RCS در دسترس قرار دارد، اما برای کاربرانی که MVNO و اپراتورهای کوچکتر دارند، هنوز این ویژگی فعال نشده است.

البته گزارش شده است RCS برای همه کاربران اپراتورهای T-Mobile، AT&T و Verizon فعال نشده است بنابراین به نظر می‌آید فرایند پشتیبانی از RCS به اتمام نرسیده است و همچنان در حال انجام است. نسخه بتای iOS 18 در حال حاضر فقط برای توسعه دهندگان منتشر شده است. RCS در پاییز امسال برای همه کاربران iOS 18 در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع : منبع