مدیرعامل اپراتور بزرگ Optus استرالیا پس از قطعی سرویسهای این شرکت در ماه جاری میلادی از سمت خود کنارهگیری کرد. او در شرایطی استعفای خود را به هیئتمدیره ارائه کرده است که سرویسهای این اپراتور به مدت بیش از 12 ساعت در تاریخ 8 نوامبر (17 آبانماه) قطع شده بود.
به گزارش BBC، «کلی بیر رزمارین» (Kelly Bayer Rosmarin)، مدیرعامل اپراتور بزرگ استرالیایی Optus، پس از سه سال هدایت این شرکت و فرازونشیبهای بسیار، بالاخره تحت فشار بابت قطعی دو هفته پیش مجبور شد از سمت خود استعفا کند.
افزون بر قطعی شبکه که باعث عدم دسترسی حدود نیمی از استرالیاییها به سرویس موبایل و اینترنت شد، پارسال در دوران مدیرعاملی او یک رخنه اطلاعاتی بزرگ نیز اتفاق افتاده بود. رزمارین در بیانیهای در رابطه با استعفای خود اعلام کرد که خدمت در این شرکت برای او افتخارآمیز بوده و حالا بهنظر زمان مناسبی بوده است تا از روی این صندلی بلند شود.
استعفای مدیرعامل اپراتور استرالیا پس از قطعی سرویسها
خانم رزمارین میگوید: «با فرصتی که برای تعمق شخصی در اختیار داشتم، به این نتیجه رسیدم که استعفای من میتواند بهترین اتفاق برای آینده Optus باشد.» حالا قرار است «مایکل ونتر»، مدیر ارشد مالی این اپراتور، بهصورت موقت مسئولیت مدیرعاملی این شرکت را بر عهده بگیرد تا هیئتمدیره بهدنبال گزینه دائمی خود بگردد.
«یوئن کوان مون»، مدیرعامل شرکت سنگاپوری مالک Optus، در بیانیهای ضمن تشکر از خانم رزمارین اعلام کرد که تصمیم او برای استعفا را درک میکند: «نیاز Optus به جلب مجدد اطمینان و اعتماد مشتریان را درک میکنیم...اولویت Optus قرارگرفتن در مسیر احیای وضعیت شرکت در چشم مخاطبان و مشتریان آن است.»
قطعی روز 8 نوامبر فعالیتهای حدود 10 میلیون استرالیایی و صدها کسبوکار را مختل کرد. این قطعی موجب تأخیر در حملونقل، قطعی خطوط تلفن بیمارستانها، ازکارافتادن سیستمهای پرداخت و ناتوانی در دسترسی به خدمات اورژانس شد. خانم رزمارین بهخاطر واکنش به این قطعی مورد انتقاد قرار گرفته بود.
منبع : منبع
15th November 24