وب‌سایت Reviews.org به‌تازگی از 1000 کاربر آمریکایی نظرسنجی کرده و 25 درصد از کاربران نتفلیکس اعلام کرده‌اند که در سال جاری میلادی از این سرویس جدا خواهند شد. این در حالی است که تعداد کاربران سرویس دی...

وب‌سایت Reviews.org به‌تازگی از 1000 کاربر آمریکایی نظرسنجی کرده و 25 درصد از کاربران نتفلیکس اعلام کرده‌اند که در سال جاری میلادی از این سرویس جدا خواهند شد. این در حالی است که تعداد کاربران سرویس دیزنی پلاس نیز به‌تازگی از نتفلیکس عبور کرده است (221.11 میلیون نفر در برابر 220.67 میلیون نفر).

نتفلیکس در سه‌ماهه‌ی اول و دوم سال 2022 با کاهش 1.2 میلیون نفری تعداد کاربران خود مواجه شد که 970 هزار نفر از آن‌ها تنها در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی از این سرویس جدا شده بودند. آمار منتشرشده توسط Reviews.org نشان می‌دهد که دو سوم از کاربران، افزایش هزینه‌ی اشتراک نتفلیکس را علت اصلی این موضوع اعلام کرده‌اند.

نتفلیکس

اشتراک یک ماهه‌ی نتفلیکس در ماه ژانویه برای اولین بار در سه سال اخیر با افزایشی 11 درصدی مواجه شد و اشتراک استاندارد و پریمیوم این سرویس نیز به‌ترتیب 20 و 25 درصد افزایش داشت. در حال حاضر نتفلیکس در بین 8 سرویس استریم محبوب آمریکا دارای بالاترین میانگین هزینه‌ی اشتراک است و همین موضوع باعث شده تا 30 درصد از کاربران، رمز عبور حساب خود را با سایر اعضای خانواده به اشتراک بگذارند.

سرویس‌های استریم

قرار است که نتفلیکس برای رفع این مشکل در اواخر سال جاری یک اشتراک ارزان تبلیغاتی را ارائه دهد اما به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر محبوبیت دنیای سینمایی مارول باعث شده تا کاربران علاقه‌ی بیشتری به استفاده از سرویس دیزنی پلاس داشته باشند. نبود محتوای مناسب یکی دیگر از دلایل جدایی کاربران نتفلیکس بوده و 30 درصد از جامعه‌ی آماری Reviews.org نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند.

توجه داشته باشید که خرید اشتراک و استفاده از یک سرویس کاملاً متفاوت بوده و برای مثال، 78 درصد از جامعه‌ی آماری تحقیقات Reviews.org دارای اشتراک نتفلکیس بوده و 70 درصد آن‌ها نیز از این سرویس استفاده می‌کنند. در طرف دیگر، 42 درصد از کاربران اشتراک دیزنی پلاس را خریداری کرده‌اند اما تنها 6 درصد از آن‌ها از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

منبع: PhoneArena

منبع : منبع