بنا به اعلام شرکت متا به زودی دو قابلیت جدید واتساپ برای کاربران فعال خواهد شد. قابلیت اول، برنامه‌ریزی رویدادها در گروه‌ها و قابلیت دوم امکان پاسخ دادن به پیام‌ها در گروه‌های Announcements Groups توس...

بنا به اعلام شرکت متا به زودی دو قابلیت جدید واتساپ برای کاربران فعال خواهد شد. قابلیت اول، برنامه‌ریزی رویدادها در گروه‌ها و قابلیت دوم امکان پاسخ دادن به پیام‌ها در گروه‌های Announcements Groups توسط اعضای عادی است.

قابلیت اول به کاربران اجازه می‌دهد رویدادهایی مانند تولد یا دورهمی را در گروه ایجاد کرده، تاریخ و زمان را به این رویداد اضافه کرده و به صورت پیام به گروه ارسال کنند. اعضا گروه همچنین می‌توانند رویدادها را به صفحه اطلاعات گروه اضافه کنند. اعضا حتی قادر خواهند بود نظرات خود را در این مورد به اشتراک بگذارند و به دیگران در گروه اطلاع دهند که آیا در رویداد شرکت می‌کنند یا خیر. قابلیت برنامه‌ریزی رویدادها، هماهنگی اعضای گروه را برای حضور در رویداد آسان‌تر می‌کند.

دومین قابلیت واتساپ این امکان را برای اعضای گروه‌های Announcement Group فراهم می‌سازد تا به اطلاعیه ادمین‌ها در این گروه‌ها پاسخ دهند. در حال حاضر فقط ادمین‌های این گروه‌ها می‌توانند پیام ارسال کنند و اعضای عادی تنها می‌توانند پیام‌های موجود در آنها را بخوانند و امکان پاسخ دهی را ندارند. اما با قابلیت جدید قادر به پاسخ دهی و ارائه نظرات خواهند بود و به عبارت دیگر، گروه شکل محاوره‌ای‌تر به خود خواهد گرفت. به منظور اذیت نشدن کاربران و افزایش آسایش آن‌ها، قابلیت جدید طوری طراحی شده است که پاسخ‌های اعضا را به حداقل می‌رساند و برای همه بی‌صدا می‌کند.

بنا به اعلام متا، قابلیت برنامه‌ریزی رویدادهای واتساپ در ماه‌های آینده برای همه گروه‌ها فعال خواهند شد اما در مورد زمان انتشار قابلیت پاسخ دادن به پیام‌ها در گروه‌های Announcement Group اطلاعاتی به اشتراک نگذاشت.

منبع : منبع