پیشنهاد ویژه خرید بلیط هواپیما فلای تودی محققان اخیرا فواره ای از ذرات را مشاهده کردند که حرکت آن حدود ۷ برابر سریعتر از سرعت نور بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فوار...

محققان اخیرا فواره ای از ذرات را مشاهده کردند که حرکت آن حدود ۷ برابر سریعتر از سرعت نور بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فواره انرژی کشف شده توسط دانشمندان نتیجه برخورد دو ستاره است که ظاهراً قوانین فیزیک را نقض کرده است. زیرا سرعت آن بالاتر از سرعت نور ثبت شد. با این حال اخترشناسان معتقدند این پدیده تنها نوعی خطای دید است که اینگونه بنظر می رسد.

به گفته دانشمندان فواره انرژی پر سرعت نوعی توهم اپتیکال محسوب میشود که حرکت ورای سرعت نور نام دارد. زیرا به ظاهر سرعت آن از سرعت نور فراتر رفته است. این پدیده در زمان نزدیک شدن به سرعت نور اتفاق می افتد. فواره انرژی کشف شده نیز به سرعت ۹۹.۹۷ درصد سرعت نور رسید. به همین دلیل توهم اپتیکال ایجاد شد.

این فواره انرژی حاصل تحول کیهانی است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ مشاهده شد. در آن هنگام این فواره در اثر برخورد دو ستاره نوترونی در فاصله ۱۴۰ میلیون سال نوری از زمین اتفاق افتاد. در اثر قدرت برخورد ایجاد شده تکانه هایی در بستر فضا-زمان ایجاد شد.

منظور از تکانه ها همان امواج گرانشی است که پیش از این در سال ۱۹۱۶ توسط اینشتین پیش بینی شده بود. محققان امواج شناسایی شده را با تلسکوپ هابل و گایا بررسی کردند. توهم اپتیکال در اثر اختلاف سرعت بین ذرات فواره و ذرات نور ایجاد میشود. سرعت ذرات و سرعت نور آنها یکسان است اما در این بین به نظر می‌رسد ذرات ابتدایی همزمان با فوتون های بعدی به زمین می رسند. بدین ترتیب تصور میشود سرعت فواره بیش از سرعت نور است.

تبلیغات :

Neuralink Marketcap

منبع : منبع