یکی از دانشمندان سابق OpenAI که در حال حاضر استارتاپ جدیدی به نام SSI را بنیانگذاری کرده و قصد دارد همراه با دو دانشمند دیگر به توسعه ابر هوش مصنوعی بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکن...

یکی از دانشمندان سابق OpenAI که در حال حاضر استارتاپ جدیدی به نام SSI را بنیانگذاری کرده و قصد دارد همراه با دو دانشمند دیگر به توسعه ابر هوش مصنوعی بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند مستعفی شرکت OpenAI به نام ایلیا سوتسکور همراه با دو دانشمند دیگر یک استارتاپ به نام Safe Superintelligence Inc بنیانگذاری کرده و اعلام کرد قصد دارد روی توسعه هوش مصنوعی ایمن متمرکز باشد. سوتسکور هم بنیانگذار و دانشمند ارشد سابق در شرکت OpenAI بوده که اکنون استارتاپ جدیدی به نام SSI بنیانگذاری کرده است. وی قصد دارد به توسعه هوش مصنوعی ایمن بپردازد.

سوتسکور در مورد استارتاپ خود گفته تنها یک هدف و یک محصول خواهد داشت آن محصول نیز سیستم هوش مصنوعی ایمن و قدرتمند است. به گفته وی این استارتاپ قابلیت‌های جدیدی را ارائه خواهد کرد که در کنار آن به امنیت نیز اهمیت داده خواهد شد. همچنین کلیه مراحل مربوط به تولید سیستم هوش مصنوعی ایمن در زمانی سریع و به صورت سیستمی پیشرفته انجام خواهد شد. این استارتاپ با ساختار متفاوت نسبت به شرکت‌هایی نظیر OpenAI و گوگل توسعه خواهد یافت و قصد دارد با حفظ تمرکز روی اهداف هرچه سریع‌تر به آنها دست پیدا کند. از دیگر اعضای این استارتاپ می‌توان به دنیل گراس از رهبران سابق هوش مصنوعی اپل و دنیل لوی از اعضای سابق بخش فنی در OpenAI اشاره کرد.

سوتسکور از شخصیت‌های اصلی کودتای ناموفق علیه سم آلتمن بوده و پیش از این شرکت را ترک کرده است. پس از وی جان لیک پژوهشگر هوش مصنوعی در این شرکت نیز استعفا داد. دنبال این افراد گرچن کروگر نیز طی انتقاد از این شرکت از استارتاپ مورد نظر جدا شد.

سوتسکور اولین محصول استارتاپ خود را ابر هوش مصنوعی ایمن خوانده است. وی مدعی شد تا زمان دستیابی به هدف مورد نظر هیچ کار دیگری را در این استارتاپ آغاز نخواهد کرد. همچنین این استارتاپ در آینده همانند OpenAI با دیگر شرکت‌های فناوری وارد همکاری نخواهد شد.

منبع : منبع