پینگ پنگ ورزشی انتخابی برای شرکت‌های فناوری برای نمایش محصولات رباتیک خود محسوب میشود. برای مثال، شرکت ژاپنی اومرون چند سال پیش با ربات پینگ پنگ خود که می‌توانست به راحتی با یک بازیکن انسانی رقابت کند...

پینگ پنگ ورزشی انتخابی برای شرکت‌های فناوری برای نمایش محصولات رباتیک خود محسوب میشود. برای مثال، شرکت ژاپنی اومرون چند سال پیش با ربات پینگ پنگ خود که می‌توانست به راحتی با یک بازیکن انسانی رقابت کند مشهور شده بود. در این فرآیند فناوری سنسور و کنترل این شرکت در ربات ساخته شده را به نمایش گذاشته شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، با پیشرفت اخیر هوش مصنوعی (AI) در مراحل مختلف، اکنون شاهد بازیکنان پینگ پنگ رباتیک پیشرفته‌تری هستیم که به زودی می‌توانند حتی بهترین بازیکنان انسانی را به چالش بکشند. این بار مهندسان گوگل دیپ مایند به ساخت ربات ورزشکار پرداختند. این تیم در یک مقاله جدید با عنوان دستیابی به سطح رقابتی انسان در پینگ پنگ رباتیک، اعلام کرد که یک بازیکن آماتور سطح انسانی را ایجاد کرده است که هوش مصنوعی و یک بازوی رباتیک صنعتی را با یک راکت ترکیب می‌کند.

در ویدیو منتشر شده نشاند داده شد که ربات مبتنی بر هوش مصنوعی تصمیمات سریعی برای انجام انواع ضربات بک هند و فور هند می‌گیرد. همچنین این ربات می‌تواند توپ‌هایی را که با چرخش کم ارسال شده‌اند، برگرداند و نشان می‌دهد که توانایی تشخیص چرخش توپ و تنظیم نحوه ضربه زدن به توپ را دارد. همچنین می‌تواند با توپ‌هایی که با سرعت بالا و پایین از همه نقاط میز به سمت آن می‌آیند و همچنین توپ‌هایی که پس از برخورد شدید با میز با ارتفاع قابل توجهی به سمت آن می‌آیند، پاسخ دهد.

محققان در این مقاله گفتند: دستیابی به سرعت و عملکرد سطح انسان در کارهای دنیای واقعی یک جهش بزرگ برای جامعه تحقیقات رباتیک است. این کار گامی در جهت دستیابی به این هدف است و اولین عامل ربات آموزش دیده را ارائه می‌کند که به عملکرد سطح آماتور انسان در پینگ پنگ رقابتی دست می‌یابد.

در یک سری از برخوردهای آزمایشی، ربات ۱۰۰ درصد بازی‌هایی که با مبتدیان انسانی انجام داد را برد و ۵۵ درصد در برابر بازیکنان متوسط پیروز شد. با این حال، واضح است که فضای زیادی برای بهبود این  ربات وجود دارد. زیرا تمام بازی‌های خود را در برابر بازیکنان پیشرفته باخت. با این حال، این ربات ۴۵ درصد از ۲۹ بازی انجام شده را با موفقیت پشت سر گذاشت.

منبع : منبع