اپل قصد دارد با پولی کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence که قرار است با iOS 18 عرضه شود، به رشد سودآوری خود سرعت ببخشد.تحلیلگران شبکه CNBC معتقدند اپل شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی پیشرفته را ا...

اپل قصد دارد با پولی کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence که قرار است با iOS 18 عرضه شود، به رشد سودآوری خود سرعت ببخشد.

تحلیلگران شبکه CNBC معتقدند اپل شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی پیشرفته را الگوی خود قرار داده و قصد پولی کردن هوش مصنوعی خود را دارد: برای مثال شرکت OpenAI ویژگی‌های پیشرفته ChatGPT را اشتراکی کرده است و یا مایکروسافت که ابزار هوش مصنوعی کوپایلت خود را برای استفاده کاربران پولی کرده است.

طبق برآوردها، برخی از قابلیت‌های Apple Intelligence ممکن است تا ۲۰ دلار برای کاربران هزینه داشته باشد.

اپل در ماه ژوئن از هوش مصنوعی Apple Intelligence خود رونمایی کرد. در آن زمان این شرکت قول داده بود قابلیت‌های دستیار صوتی هوشمندتر، سیری، و همچنین توانایی ایجاد خودکار ایمیل‌ها و تصاویر را در این هوش مصنوعی ارائه دهد. پس از رونمایی اپل از محصولات جدید خود، استفاده از Apple Intelligence میسر خواهد شد و قابلیت‌های جدید به تدریج اضافه خواهد شد. کاربران چینی و اروپایی در ابتدا به این قابلیت‌ها دسترسی نخواهند داشت.

لازم به ذکر است در حال حاضر، برخی از ویژگی‌های Apple Intelligence در نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 18 در دسترس قرار دارند.

منبع : منبع