استارتاپ تحت حمایت OpenAI به نام Figure اعلام کرد مراحل توسعه ربات انسان نمای این شرکت به نام به پایان رسیده و احتمالاً این ربات مجهز به هوش مصنوعی به زودی معرفی خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری...

استارتاپ تحت حمایت OpenAI به نام Figure اعلام کرد مراحل توسعه ربات انسان نمای این شرکت به نام به پایان رسیده و احتمالاً این ربات مجهز به هوش مصنوعی به زودی معرفی خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد شرکت‌ها و غول‌های فناوری برای وارد کردن ربات‌های انسان نما به بازار که همگی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند بسیار جدی و فعال شده‌اند. یکی از این شرکت‌ها استارتاپ Figure است که تحت حمایت OpenAI قرار داشته و توانسته با سرمایه معادل ۶۷۵ میلیون دلار ربات انسان نمای دوم خود را نیز معرفی کند. این استارتاپ اخیراً ویدیویی از معرفی ربات انسان نمای 02 Figure منتشر کرده که نشان می‌دهد احتمالاً این محصول جالب در مراحل پایانی توسعه قرار داشته و قرار است در ۱۶ مرداد امسال معرفی شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده نماهایی از مفاصل و اندام‌های این ربات در دسترس قرار دارد. اما مشخصات کلی آن هنوز اعلام نشده است. در این گزارش‌ها به برخی طرح‌های مشبک جالب و انعطاف پذیر در بدنه و فناوری‌های مرتبط با آن اشاره شده است. برت ادکاک از بنیانگذاران این استارتاپ در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد ربات ساخته شده توسط این شرکت از پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان نما در این سیاره است. وی پیش از این استارتاپ‌های Archer Aviation و Vettery  را تاسیس کرده و Figure AI نیز اخیراً در سال ۲۰۲۲ تاسیس شد.

این استارتاپ در مارس ۲۰۲۳ ربات انسان نمای فیگر ۰۱ را معرفی کرد که در آن زمان بر سر زبان‌ها افتاد. این ربات انسان نمای همه کاره می‌تواند به رفع کمبود نیروی کار جهانی وظایف صنعتی مانند تولید انبارداری خرده فروشی و تدارکات را انجام دهد. این استارتاپ از ۴۰ متخصص تشکیل شده و مدیر ارشد فناوری آن دکتر جری پرت در ۶ ماه توانست این ربات انسان نما را به صورت کامل بسازد.

پیشنهاد ویژه : کسب درآمد با بازی همستر
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

منبع : منبع