انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره اکوسیستم فناوری کشور اعلام کرد و خواستار برخورد قانونی با آن‌ها شد. در این بیانیه آمده است که کارآفرینان و فعال...

انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره اکوسیستم فناوری کشور اعلام کرد و خواستار برخورد قانونی با آن‌ها شد. در این بیانیه آمده است که کارآفرینان و فعالان اقتصاد دیجیتال همچنان در مسیر توسعه قرار دارند و با وجود تمام ناملایمت‌ها، از کار خود دست نمی‌کشند.

چندی پیش اظهارنظرهایی از سمت برخی مسئولان و صاحبان رسانه‌های دولتی مبنی بر لزوم مصادره استارتاپ‌ها منتشر شد؛ اظهاراتی که بیش از همیشه امید و انگیزه را در دل صاحبان این پلتفرم‌ها و فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور کمرنگ می‌کرد. در پی این اظهارنظرها، انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با این‌گونه اظهارات اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «برخی رسانه‌ها در هفته‌های اخیر، کسب‌وکارهای دیجیتال را به ناهنجاری‌های فرهنگی متهم کرده و پیشنهاد به مصادره‌ آن‌ها داده‌اند. گذشته از تضاد بارز این نظرها با مفهوم مالکیت خصوصی که صراحتاً در اصول ۴۶ و ۴۷  قانون اساسی آمده، بی‌اعتمادی و ناامیدی طیف وسیعی از کارآفرینان را نیز به‌همراه داشته است.»

انجمن تجارت الکترونیک تهران در این بیانیه اعلام کرده که طرح اتهام‌های بی‌اساس و خدشه‌دار کردن هویت کسب‌وکارها توسط برخی رسانه‌ها، حاصلی جز افزایش شکاف اجتماعی، کاهش فعالیت‌های مولد اقتصادی و خروج بیشتر سرمایه‌های مادی و انسانی از کشور ندارد. 

همچنین در این بیانیه به استمرار تلاش‌های فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال برای توسعه‌یافتن تأکید شده و آمده است: «هرچند که کارآفرینان و فعالان اقتصاد دیجیتال ایران همچون گذشته در مسیر توسعه در حرکت‌ هستند و با وجود این ناملایمت‌ها، از کار و ارزش‌آفرینی دست نمی‌کشند، اما نمی‌توان و نباید منکر پیامدهای این‌چنین اظهارنظرهایی شد و به‌سادگی از کنارشان گذشت.»

انجمن تجارت الکترونیک تهران در انتهای بیانیه منتشرشده از نهادهای متولی حوزه تجارت الکترونیک و فضای مجازی کشور خواسته است تا بر مبنای قانون، به حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور برخاسته و در برابر اظهارنظرهای غیرکارشناسی، غیرواقعی و خلاف قانون اقدام کنند.

روز گذشته وزیر ارتباطات نیز در واکنشی نسبت به اظهارنظرهای منتشرشده پیرامون تغییر مالکیت استارتاپ‌ها گفت که این اظهارات نظرات شخصی است و مورد‌تأیید دولت نیست. او همچنین تأکید کرد که چنین مسائلی نباید جدی گرفته و پیگیری شوند.

زارع‌پور مالکین و نخبه‌هایی را که در پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌های کشور دانست و گفت: «آن‌ها ما را از حضور سکوهای خارجی که در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند، بی‌نیاز کرده‌اند.»

منبع : منبع