اپل به زودی در کنفرانس WWDC از آپدیت جدید iOS ۱۸ رونمایی خواهد کرد. این آپدیت همراه با تغییرات بسیار زیاد خواهد بود. تمایلات اصلی اپل تمرکز روی هوش مصنوعی بوده است. افشاگری‌های انجام شده تغییرات کوچک...

اپل به زودی در کنفرانس WWDC از آپدیت جدید iOS ۱۸ رونمایی خواهد کرد. این آپدیت همراه با تغییرات بسیار زیاد خواهد بود. تمایلات اصلی اپل تمرکز روی هوش مصنوعی بوده است. افشاگری‌های انجام شده تغییرات کوچک و جزئی بسیاری نیز در iOS ۱۸ انجام گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش اخیر که توسط MacRumors منتشر شد آپدیت iOS ۱۸ دارای یک قابلیت امنیتی جدید خواهد بود که کاربران می‌توانند با استفاده از آن اپلیکیشن‌های مختلف را قفل کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد بخش‌های مختلف و اپلیکیشن‌های داخلی از قبیل ایمیل یادداشت‌ها عکس‌ها، سافاری و حتی تنظیمات را به شکل قفل کرده درآورند. سپس با استفاده از احراز هویت می‌توان قفل پلیکیشن‌ها را مجدداً باز کرد

در حال حاضر تنها امکان قفل برخی محتواهای خاص از طریق فیس آیدی، تاچ آیدی و یا رمز عبور وجود دارد. همچنین در سال‌های اخیر برخی کاربران با استفاده از اپلیکیشن نوت بخش‌هایی مانند Hidden و Recently Deleted در گالری به پنهان کردن فایل‌ها در آیفون پرداخته‌اند. اما ویژگی جدید در iOS ۱۸ امکان استفاده از قفل اپلیکیشن را در بخش‌های دیگر امکان‌پذیر خواهد کرد. هنوز مشخص نیست می‌توان اپلیکیشن‌های شخص ثالث را نیز با استفاده از فیس آیدی در این آپدیت قفل کرد یا خیر.

برخی منابع آگاه اعلام کردند امکان استفاده از ویژگی دارک مود در صفحه خانگی آپدیت جدید نیز وجود دارد. این ویژگی برای نخستین بار در iOS ۱۳ معرفی شد و احتمالاً اکنون در اپلیکیشن‌های داخلی و بخش‌های پیش فرض آیفون نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. احتمالاً اپلیکیشن‌ها و آیکون‌های مربوط به آنها در زمان قرارگیری گوشی در حالت دارک مود دارای رنگ تیره‌ای در صفحه اصلی خواهند بود. اپل در کنفرانس روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه از iOS ۱۸ رونمایی خواهد کرد. همچنین قرار است اولین نسخه بتای این سیستم عامل بلافاصله پس از این کنفرانس در اختیار توسعه دهندگان اپل قرار داده شود.

منبع : منبع