بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری سامسونگ الکترونیکس در کره جنوبی اعلام کرده است که از روز پنج‌شنبه اعتصاب چهار روزه خود را آغاز خواهد کرد. این اتحادیه قصد دارد با این اقدام، فشار بر شرکت را برای افزایش دستمزد...

بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری سامسونگ الکترونیکس در کره جنوبی اعلام کرده است که از روز پنج‌شنبه اعتصاب چهار روزه خود را آغاز خواهد کرد. این اتحادیه قصد دارد با این اقدام، فشار بر شرکت را برای افزایش دستمزد و پاداش‌ها افزایش دهد. مذاکرات قبلی با مدیریت در ماه ژوئیه به بن‌بست رسیده بود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، لی هیون کوک، معاون رئیس اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیکس (NSEU)، در یک پخش زنده یوتیوب گفت: این اعتصاب به صورت استراتژیک طراحی شده است تا به شرکت آسیب برساند. وی افزود این اتحادیه انتظار دارد به دلیل تعطیلات ملی در روز پنج‌شنبه، شرکت با کمبود نیرو برای پشتیبانی از خطوط تولید مواجه شود. اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیکس با ۳۶۵۰۰ عضو، حدود ۳۰ درصد از نیروی کار سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی را تشکیل می‌دهد.

سامسونگ در واکنش به این خبر اعلام کرد که برای جلوگیری از اختلال در تولید تلاش خواهد کرد و به اصل «عدم کار، عدم پرداخت حقوق» پایبند خواهد ماند. با این حال، این شرکت آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات با اتحادیه اعلام کرده است. اتحادیه کارگری سامسونگ در ماه ژوئیه نیز اعتصابی نامحدود را آغاز کرده بود که پس از چند دور مذاکره ناموفق، در اوایل ماه اوت به پایان رسید. این اتحادیه اعلام کرده است که با برگزاری اعتصاب‌های غیرمنتظره، به مطالبه دستمزد و مزایای بهتر از این غول فناوری ادامه خواهد داد. سامسونگ الکترونیکس در اواخر ماه ژوئیه اعلام کرده بود که اعتصاب قبلی تأثیری بر تولید نداشته است.

 

 

منبع : منبع