گوگل هوش مصنوعی جمنای خود را به جیمیل اضافه کرده است تا در نوشتن و خلاصه کردن ایمیلها کمک حال کاربران باشد.
گوگل هوش مصنوعی جمنای را در پنل جانبی جدیدی در جیمیل عرضه کرده است که می تواند در نوشتن و خلاصه کردن ایمیلها به کاربران کمک کند. این شرکت همچنین پنل جانبی جمنای را در Docs، Sheets، Slides و Drive فعال میکند. عرضه قابلیتهای جدید اندکی پس از آن صورت میگیرد که گوگل ماه گذشته آنها را در کنفرانس توسعه دهندگان I/O خود معرفی کرد.
از حالا به بعد میتوانید از جمنای در پیشنویس ایمیل یا دریافت پاسخهای پیشنهادی استفاده کنید. همچنین میتوانید از این هوش مصنوعی سؤال کرده و اطلاعات خاصی را از ایمیلهای درون صندوق ورودی یا فایلهای Google Drive خود بیابید.
این ویژگیها فقط برای مشتریان Workspace با افزونه Gemini Business یا Enterprise، افزونه Gemini Education یا Education Premium یا اشتراک Google One AI Premium فعال هستند.
در Docs، پنل جانبی جمنای میتواند به شما در نگارش و اصلاح محتوا، خلاصه سازی اطلاعات و ارائه ایدههای جدید کمک کند. همچنین میتوانید محتوا را بر اساس سایر فایلها ایجاد کنید. در اسلایدها، جمنای به سفارشی کردن اسلایدهای جدید و تصاویر و همچنین خلاصه سازی ارائهها کمک خواهد کرد.
پنل جمنای همچنین میتواند به ردیابی و سازماندهی دادهها در Sheets کمک کند. بعلاوه، میتوانید جداول ایجاد کنید، فرمول بسازید و برای انجام کارهای خاص کمک بگیرید. در Drive، از پنل جمنای برای خلاصه سازی اسناد و یافتن حقایق سریع درباره یک پروژه استفاده خواهد شد.
همانند پنل جمنای در جیمیل، برای دسترسی به قابلیتهای جمنای در Docs، Slides، Sheets و Drive باید کاربر پولی جمنای باشید.
گوگل جزو غولهای فناوری است که قابلیتهای هوش مصنوعی مولد را به سرویسهای محبوب خود اضافه میکند. در اوایل سال جاری، متا چتبات هوش مصنوعی خود را به اینستاگرام و واتساپ اضافه کرد. اپل نیز به تازگی اعلام کرد ویژگیهای هوش مصنوعی را به برنامهها و سرویسهای خود از جمله سیری و بقیه اضافه میکند.
لازم به ذکر است برخی از کاربران از این سیاست راضی نیستند. زمانی که متا چتبات هوش مصنوعی خود را به اینستاگرام اضافه کرد، با مخالفتهایی روبرو شد. با این وجود کاربرانی که به ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT علاقهمند نبودند، میتوانستند تا حد زیادی از آنها اجتناب کنند. اما از آنجاییکه غولهای فناوری همچنان به افزودن قابیتهای هوش مصنوعی به سرویسهای خود ادامه میدهند، اجتناب از هوش مصنوعی مولد برای آنها کاری بسیار دشوار خواهد بود.
10th November 24