در حالی که بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر ویژگی‌های جدید آیفون‌های ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس مانند صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر و دوربین‌های ارتقا یافته هستند، امسال تغییرات هیجان‌انگیزی نیز برای مدل‌های غیر پرو...

در حالی که بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر ویژگی‌های جدید آیفون‌های ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس مانند صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر و دوربین‌های ارتقا یافته هستند، امسال تغییرات هیجان‌انگیزی نیز برای مدل‌های غیر پرو اپل، یعنی آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، در این مطلب به پنج مورد از مهم‌ترین تغییراتی که انتظار می‌رود در آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس امسال رخ دهد، می‌پردازیم. معمولا، یک پردازنده جدید را نمی‌توان یک ارتقای بسیار هیجان‌انگیز برای یک آیفون جدید در نظر گرفت. با این حال، امسال داستان کمی متفاوت است. طبق شایعات متعدد، آیفون ۱۶ به تراشه A18 مجهز خواهد شد و دارای ۸ گیگابایت رم خواهد بود (در مقایسه با ۶ گیگابایت در آیفون ۱۵).

این تغییر باعث خواهد شد که آیفون ۱۶ بتواند از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل استفاده کند. در حال حاضر، ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل فقط در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو پشتیبانی می‌شوند. این بدان معناست که کل خط تولید آیفون ۱۶ از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی خواهد کرد. اولین ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در حال حاضر در نسخه بتای iOS 18.1 در حال آزمایش هستند که انتظار می‌رود در ماه اکتبر برای عموم منتشر شود. ویژگی‌های بیشتری در طول سال آینده اضافه خواهد شد.

آیفون ۱۵ پرو یک تغییر بزرگ را معرفی کرد و آن دکمه فیزیکی اکشن بوده است. امسال، دکمه فیزیکی به کل خانواده آیفون ۱۶ اضافه خواهد شد. دکمه اکشن را می‌توان برای چیزهایی مانند دوربین، حالت بی‌صدا، میانبرها، چراغ قوه، برنامه ترجمه و موارد دیگر اختصاص داد. علاوه بر این، با iOS 18، دکمه اکشن نیز قدرتمندتر شده و می‌تواند به طیف گسترده‌ای از کنترل‌های جدید سیستم اختصاص داده شود.

 انتظار می‌رود آیفون ۱۶ دارای یک دکمه گرفتن عکس جدید در سمت راست گوشی باشد. دکمه گرفتن عکس به عنوان راهی سریع برای باز کردن برنامه دوربین عمل خواهد کرد. همچنین طبق گزارش The Information، این دکمه حساس به لمس خواهد بود. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود با کشیدن انگشت به چپ و راست روی سطح دکمه گرفتن عکس، بزرگنمایی را نیز انجام دهید.

دکمه گرفتن عکس همچنین تمرکز بر روی تصاویر را بدون ضربه زدن روی صفحه نمایش آیفون شما آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید با فشار دادن دکمه گرفتن عکس برای فوکوس روی تصویر، سپس فشار دادن محکم‌تر روی دکمه برای گرفتن عکس، عمل کنید. از زمان آیفون ۱۱، اپل از طراحی برآمدگی دوربین مربعی استفاده کرده است. با این حال، امسال با آیفون ۱۶، انتظار می‌رود اپل برآمدگی دوربین بازطراجی شود.

دو لنز دوربین به صورت عمودی و زیر هم چیده می‌شوند، نه به صورت مورب. این طراحی اندازه برآمدگی دوربین را از نظر عرض نصف می‌کند. این بدان معناست که فلش برای اولین بار از زمان آیفون ۸ در خارج از خود برآمدگی دوربین قرار خواهد گرفت. همچنین اپل در حال برنامه‌ریزی تغییراتی در فناوری باتری آیفون ۱۶ است که در نهایت می‌تواند منجر به عمر باتری طولانی‌تر شود. اول، گفته می‌شود آیفون ۱۶ از یک طراحی باتری انباشته جدید استفاده خواهد کرد که امکان افزایش چگالی باتری را فراهم می‌کند. با افزایش چگالی باتری، آیفون ۱۶ می‌تواند با همان اندازه باتری یا اندازه باتری کمتر، عمر باتری طولانی‌تری ارائه دهد.

 

پیشنهاد ویژه : کسب درآمد با بازی همستر
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

منبع : منبع