بازی پرطرفدار فورتنایت پس از چهار سال دوری از فروشگاه‌های اپل و گوگل، بار دیگر در دسترس کاربران قرار گرفت. این اتفاق در پی پیروزی شرکت اپیک گیمز، سازنده‌ی فورتنایت، در یک نبرد قانونی طولانی‌مدت علیه ا...

بازی پرطرفدار فورتنایت پس از چهار سال دوری از فروشگاه‌های اپل و گوگل، بار دیگر در دسترس کاربران قرار گرفت. این اتفاق در پی پیروزی شرکت اپیک گیمز، سازنده‌ی فورتنایت، در یک نبرد قانونی طولانی‌مدت علیه این دو غول فناوری رخ داده است. در سال ۲۰۲۰، اپل و گوگل به دلیل نقض قوانین مربوط به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، بازی فورتنایت را از فروشگاه‌های خود حذف کردند. اپیک گیمز که با این تصمیم مخالف بود، علیه این دو شرکت به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با اعمال فشارهای قانونی و پیروزی در برخی از مراحل دادرسی، اپیک گیمز موفق شد تا با تکیه بر قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، مجوز راه‌اندازی فروشگاه بازی خود را در این اتحادیه کسب کند. این قانون به شرکت‌های فناوری اجازه می‌دهد تا رقابت بیشتری در بازارهای دیجیتال ایجاد کنند.

با این حال، اپل همچنان از دسترسی کاربران خارج از اتحادیه اروپا به فروشگاه بازی اپیک گیمز و بازی فورتنایت جلوگیری می‌کند. تیم سوییینی، مدیرعامل اپیک گیمز، از نقش اتحادیه اروپا در این پیروزی قدردانی کرد و گفت که این سازمان به شرکت‌های کوچک‌تر کمک می‌کند تا در برابر غول‌های فناوری رقابت کنند. اپیک گیمز علاوه بر فورتنایت، بازی‌های دیگری مانند راکت لیگ سایدسوایپ و فال گایز را نیز در فروشگاه جدید خود عرضه کرده است. این شرکت قصد دارد تا با جذب توسعه‌دهندگان دیگر، اکوسیستمی مستقل از اپل و گوگل ایجاد کند. با این حال، فرآیند نصب بازی‌های اپیک گیمز بر روی دستگاه‌های اپل کمی پیچیده‌تر از سایر برنامه‌ها است و کاربران باید مراحل بیشتری را طی کنند. اکنون پس از گذشت 4 سال از اتفاقات پیش آمده فورتنایت مجددا به iOS بازگشته و این موضوع می تواند برای طرفداران این بازی هیجان انگیز باشد.

منبع : منبع