شرکت ایکس به طور رسمی از پولی شدن قابلیت لایو استریم این شبکه اجتماعی خبر داد و اعلام کرد این ویژگی را تنها برای کاربران پریمیوم فعال خواهد کرد.شرکت ایکس رسماً از پولی شدن قابلیت لایو استریم برای کارب...

شرکت ایکس به طور رسمی از پولی شدن قابلیت لایو استریم این شبکه اجتماعی خبر داد و اعلام کرد این ویژگی را تنها برای کاربران پریمیوم فعال خواهد کرد.

شرکت ایکس رسماً از پولی شدن قابلیت لایو استریم برای کاربران خبر داد. این تصمیم ایکس را به تنها پلتفرم اجتماعی بزرگی تبدیل می‌کند که برای این ویژگی پول دریافت می‌کند، این در حالی است که در فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب، توییچ و تیک‌تاک رایگان است.

این شرکت در پستی در اعلام کرد که به زودی، فقط مشترکین پریمیوم قادر به استفاده از قابلیت لایو استریم (پخش زنده ویدیویی) در ایکس خواهند بود.

ایکس در مورد علت این تصمیم توضیحی ارائه نکرد. قبلاً نیز این شرکت از قابلیت‌های اضافی مانند ویرایش پست، پست طولانی، و فیدهای بدون آگهی برای جذب کاربران به اشتراک‌های پولی خود استفاده کرده است، اما این اولین بار است که قابلیت‌های موجود و مورد استفاده را برای کاربران پولی می‌کند. اشتراک های پریمیوم ایکس از ۳ دلار در ماه برای سطح پایه شروع می‌شود و تا ۸ دلار در ماه برای پریمیوم و ۱۶ دلار در ماه برای پریمیوم پلاس متغیر است.

با این حال، شواهد حاکی از آن است که پلتفرم متعلق به ایلان ماسک درصدد است سایر ویژگی‌های ساده و ابتدایی را نیز پولی کند. اخیراً این شرکت کاربران جدید در نیوزلند و فیلیپین را وادار به پرداخت سالانه یک دلار به منظور برخورداری از امتیاز پست کردن کرده است. اگرچه شرکت ایکس این طرح را آزمایشی توصیف کرده است، اما ماسک در تلاش است سیاست پولی کردن قابلیت‌ها را را برای همه کاربران جدید گسترش دهد.

منبع : منبع